דעה על סדר היום |

טרור לאומני וטרור מגדרי

חברה נכתב על ידי

-שמעתןם על האישה שנרצחה אתמול בביתה בדקירות סכין?
-בוודאי. אי אפשר היה להתחמק מכך. שמענו על מעלותיה ועל פעילותה ההתנדבותית ועל ששת ילדיה ועוד ועוד…
-כן, רק שלא לדפנה מאיר התכוונתי. עוד אישה נרצחה השבוע בביתה בדקירות סכין, אבל הרבה פחות א-נשים שמעו עליה. שמה היה אילנה כהן. היא לא נרצחה על רקע טרור לאומני, כי אם על רקע טרור מגדרי. הרוצח שלה היה ככל הנראה בעלה לשעבר, ממנו התגרשה השנה. בנה מצא אותה דקורה בביתה בחולון.

ilana dafna
אז לכאורה אין קשר בין דפנה מאיר לאילנה כהן ובין נסיבות הרצח שלהן, אבל ניתן גם לומר, כפי שניתן לראות במהדורת "עושות סדר" בנושא אלימות כלפי נשים, כי "הדלקת הלאומנית הלאומית שיש לנו עכשיו בהחלט גולשת למעגלים נוספים וזה מאד מדאיג. כשיש אווירה כזאת אז יותר בקלות מכים אישה, גם בבית גם בחוץ":

עושות סדר – אלימות כלפי נשים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

השנה נרצחו 8 נשים על ידי בני זוגן, והשנה עדיין לא הסתיימה. נוח לנו לצמצם את סוגיית האלימות נגד נשים לאלימות במשפחה. אלא שרצח ואלימות בתוך הבית מסמנים את הקצה של גילויי אלימות נגד נשים. מה עושה החברה הישראלית כדי להבטיח ביטחון אישי לכל אישה ואיש, בבית ובחוץ ומה עוד ניתן לעשות? פאנל בהשתתפות מירי בנשלום-דור, מנהלת המקלט לנשים מוכות בירושלים של עמותת אישה לאישה, סוהיר דקסה, מנהלת מקלט לנשים נפגעות אלימות וילדיהן של עמותת "נשים נגד אלימות" ועורכת הדין גלית לובצקי מהאקדח על שולחן המטבח - הקמפיין לצמצום תפוצת נשק קל והאלימות שנובעת ממנו. "עושות סדר" בהנחייתה של תמי מולד היא תוכנית אולפן חודשית של הטלוויזיה החברתית בנושאי נשים, מיליטריזם ושלום בחברה הישראלית.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/11/2015

לפני פחות מחודשיים, ב- 25/11, צויין היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. ניבאתי בצער שכנראה גם בשנה הבאה אשתתף בצעדה, כי גם בשנה הבאה תהיה רשימה ארוכה של נשים שנרצחו על ידי בני זוג, בני זוג לשעבר או בני משפחה. מה שהתקשורת נוהגת לכנות "על רקע כבוד המשפחה" או "על רקע רומנטי", רק שאין שום כבוד או רומנטיקה ברצח. זהו רצח על רקע טרור מגדרי. השנה בקושי החלה וכבר שתי נשים נרצחו על ידי בני זוג.

מבקשות סליחה בשם החברה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

"יום יבוא ולא נואשם בפשע שבוצע בנו, יום יבוא ולא ישאלו אותנו מה לבשת יום יבוא ויהיה טעם ללכת למשטרה". ביום המאבק באלימות כלפי נשים השתתפו מאות נשים וגברים בצעדה ועצרת ברחובות תל אביב בקריאה למיגור האלימות כלפי נשים.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/11/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס