תמלול הכתבה: הרייטינג הנמוך של הרעב

קריינות (כתב חדשות): הבעלים של בית"ר ירושלים חשוד בהונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, מרמה ועבירות מין חמורות.

 

יונית לוי: רצח מפתיע ומטלטל.

 

קריינות (כתב חדשות): שוב עימות סוער בכנסת בין ראש הממשלה בנט ליו"ר האופוזיציה נתניהו.

 

בנימין נתניהו: בפועל הוא לא קובע כלום.

 

דני קושמרו: הנציגה שלנו בהוליווד חשפה אמש את התפקיד הבא שלה.

 

יונית לוי: הדוגמנית בר רפאלי מחויבת להתייצב מחר עם אימה בבית המשפט.

 

קריינות (כתבי חדשות): הדרמה במשפט נתניהו... בינתיים במשפט נתניהו... תקיפות בסוריה... המלחמה בהברחות הסמים...

 

כותרת: בשנת 2020 נוספו 270,000 משקי בית למעגל העוני

 

כותרת: כל משפחה חמישית בישראל סובלת מחוסר ביטחון תזונתי

 

כותרת: 400,000 ילדים בישראל סובלים מחוסר ביטחון תזונתי​

 

בר פלג: בסופו של דבר, סיפורי רווחה, כולם, הם לא סיפורים, סליחה, אבל סקסיים. זה לא כותרות חדות, ברורות, זה ודאי לא ידיעה על בנט אמר ככה, ביבי אמר ככה. זה הכי קל בעולם, מביא רייטינג, כסף על הרצפה.

 

כותרת: מספר האייטמים בשנת 2021 שעסקו בפלילים: 39,650, בעוני: 6,720 (באדיבות יפעת מחקרי תקשורת).

 

פרופ' אמל ג'מאל: החיבור בין סיבות כלכליות, תפיסות עולם ניאו-ליברליות עם תפיסת ביטחון צרה במובן הפיזי, במובן הביטחוני של המילה, מהוות כמובן מבנה תעדוף שדוחק לשוליים סוגיות חברתיות, שדוחק לשוליים כמובן מצוקות חברתיות.

 

בר פלג: הנקודה השנייה בעיניי, הסיפורים האלה בסופו של דבר הם לא תמיד מספרים על איזשהו מחדל חדש. הם לא תמיד אומרים, חשיפה, מדינת ישראל עשתה... לא נותנת ככה... הרבה דברים ידועים.

 

ריקי כהן בנלולו: קודם כול אנחנו צריכים להישאל בידיים של מי מחזיקים את התקשורת, כן? אם אנחנו רואים שאתה יודע, התקשורת מוחזקת על ידי טייקונים, ויש להם השפעות בנדל"ן, אז למה שיעניין אותם לפתוח מהדורה עם אלפי משפחות שזורקים אותן לרחוב?

 

פרופ' אמל ג'מאל: אנשי התקשורת בדרך כלל הם עובדים במרכז הארץ, הם ממעמד בינוני-גבוה, ולכן בתפיסה הסוציולוגית שלהם הם לא תמיד מודעים לעומק התופעה ורוחב התופעה, והם מסקרים דברים או את העולם שדומה להם.

 

אוליבר טוויסט (קטע מתוך סרט): בבקשה, אדוני, אני רוצה עוד קצת.

 

ריקי כהן בנלולו: העני צריך להיראות כמו שהוא עני. אם הוא נראה ברמת הסביר, אז זה לא מסתדר בעצם לעין שצופה. הם צריכים לראות מחזה כמו בדיקנס. אני קוראת לזה "הפורנוגרפיה של עוני". מנסים להראות כל הזמן להראות בוויזואל איך זה נראה. מחפשים את המקרר הריק.

 

פרופ' אמל ג'מאל: כשאנחנו מסתכלים על מקורות המידע של התקשורת, אנחנו יודעים שמרבית המידע המתקבל ממוסדות מדינה, ממוסדות ציבור, והמוסדות האלה לא מעוניינים כמובן שהסוגיות האלה יסוקרו, כי זה מעלה תהיות ושאלות לגבי המדיניות.

 

ריקי כהן בנלולו: במקום להסתכל על עוני כמדיניות, אז מסתכלים על העני כאילו שהוא האשם ב... הוא בוחר את המצב הזה, הוא לא עשה מספיק בשביל לצאת מתוך המצוקה הזאת.

 

כותרת: את זה התקשורת צריכה לעשות -

 

ריקי כהן בנלולו: צריך פשוט לפתוח את התקשורת,לעשות תקשורת שיותר עממית ולאפשר לקולות מהשטח להגיע אל הצמתים של מקבלי ההחלטות. לדרוש פנלים שוויוניים לא רק לנשים וגברים, לא רק אתניים, לא רק חרדים-ערבים, אבל גם עניים.

 

בר פלג: התפקיד של כתב רווחה, וקודמתי בתפקיד, לי ירון, הדגימה לי את זה בצורה מצוינת, זה לשנות מציאות. זה לבוא ולהאיר ככה, בזרקור, על משהו מטומטם, משהו שהיה צריך להשתנות מזמן, ולומר, איפה אתם? למה אף אחד לא משנה את זה? למה אין מישהו אחד שאכפת לו מזה?

סוף תמלול הכתבה: הרייטינג הנמוך של הרעב

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס