דעה על סדר היום |

אופס… חברת הכנסת חנין זועבי אינה ציונית

חברה נכתב על ידי

לדברי ראש ממשלתנו: מזה שלושה שבועות מתנהלת מלחמה אכזרית באוויר, בים וביבשה כנגד רצועת עזה/החמס. ראש ממשלתנו שכח לסמן חזית נוספת בתוך הארץ המובטחת, חזית בה מתנהל מאבק אלים של הימין בשמאל, של תומכי המלחמה בשוחרי השלום.

תומכי המלחמה שהם כנראה רוב אזרחיה היהודים של הארץ הזו, כך אומרים הסקרים, מנהלים מאבק אגרסיבי ללא פשרות בכל מי שמטיל ספק בדרכם. המאבק האלים מתנהל ברשתות החברתיות, בכיכרות הערים ואל מול משרדיהם של אירגוני זכויות האדם. הפגנות הקוראות ליוזמות שלום ולהפסקת הלחימה מותקפות באלימות רבה ע"י מפגיני הימין. זכורה לכולנו ההפגנה בכיכר הבימה בה נפצעו פעילי שלום ע"י מפגיני ימין משולחי רסן.

מפגינים נגד צוק איתן – בישראל ובעולם (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

המחאה הישראלית ברחובות נגד המלחמה עלתה בסוף השבוע מדרגה. עשרות פצועים ועצורים בעקבות ההפגנות בערים הגדולות ברחבי המדינה מלמדים על מציאות חדשה, אלימה הרבה יותר מבעבר. בשמאל טוענים לפגיעה בחופש להפגין ולסתימת פיות, בימין טוענים לעליית מדרגה ב"בוגדנות" השמאל. המשטרה מצידה, ממשיכה לתגבר כוחות כתוצאה ממחדלים שהובילו לאלימות כלפי מפגיני השמאל - ערבים ויהודים. גם ברחבי העולם התקיימו בימים האחרונים הפגנות נגד ממשלת ישראל. כ-3,000 מפגינים ערבים ואירופאים השתתפו בהפגנה שהתקיימה ביום ראשון באמסטרדם, בדרישה כי הכוחות הישראליים ייסוגו באופן מידי מהרצועה. הפגנות דומות התקיימו גם בבריסל, בלונדון ובפריז.

הופק ע"י: | עלה ב: 22/07/2014

חדשות לבקרים נפתחים דפי פייסבוק כמו: "ריכוז עוכרי ישראל" ו"נקמת היהודים" שהוסרו ע"י הנהלת פייסבוק והדף שטרם הוסר "מחרימים את שונאי ישראל". בדפים אלו מופעל לחץ על מעסיקים לפטר עובדים שקוראים להפסקת הלחימה. כמו כן מתנהלת בהם הסתה אלימה כנגד החברה הערבית השוללת מהם את הזכות להביע את עמדתם.

הגדילו עשות אוניברסיטאות, מעוז חירות החשיבה, אשר החליטו להקים משטרת מחשבות בהזהירן את סגליהם ותלמידיהם מהתבטאויות שאינן הולמות את הקונצנזוס הנחשק. לדוגמה אוניברסיטת בן גוריון אשר עוקבת אחרי התבטאויות של חברי סגל וסטודנטים שלה ברשת, כפי שאומרת הנשיאה פרופ' רבקה כרמי במכתב ששלחה אליהם, ובו היא מזהירה אותם מפני התבטאויות "קיצוניות ובלתי הולמות".

והשיא הושג השבוע בוועדת האתיקה של הכנסת אשר שללה את זכויותיה הפרלמנטריות של חברת הכנסת חנין זועבי למשך חצי שנה. ח"כ זועבי, כשאר חבריה בבל"ד, משמיעה באופן עקבי קול לעומתי המותח ביקורת על מדיניות הכיבוש של ממשלת ישראל. זועבי לוחמת למען זכויותיהם של מי ששלחו אותה לכנסת הלא הם אזרחיה הערבים של מדינת ישראל. אזרחים החווים קיפוח מתמשך וחשים סולידריות עם בני עמם בגדה וברצועה שחלקם גלו מהארץ הזו. זועבי משמיעה קול ברור ובלתי מתפשר כנגד ערכיה הציונים של מדינת ישראל השוללים את זכותם של בני עמה על מולדתם. חברת הכנסת חנין זועבי אינה ציונית ואינה אמורה להיות כזו, ואנו בני הרוב ההגמוני אמורים להכיל ביקורת זו ואף ללמוד ממנה דבר מה אודותינו.

דומני שהיותה אישה המשויכת לקבוצת מיעוט הוא זה שאפשר לרוב ההגמוני בכנסת ישראל לשלול את זכויותיה. דבר אשר לא היו מעיזים לעשות לשר החוץ המהולל שלנו אשר קרא להחרים בתי עסק של אזרחים ערביים המוחים כנגד הלחימה בעזה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס