דעה על סדר היום |

אביב הגיע, החלה עונת (פרסומות) בגדי הים

חברה נכתב על ידי

מתחמם פה. מספיק חם בשביל שהשדות יצבעו בצהוב. מספיק חם בשביל שבמשרד יפעילו מזגן ותחטפי נזלת שתחזיר אותך בחזרה למושגי החורף (טישו, אדוויל, אוטריווין וכדומה). מספיק חם פה בשביל להתחיל לעשות גיחות קצרות לים לשיזוף. וכן, אם מספיק חם בשביל לרבוץ על החוף אז גם מספיק חם בשביל להתחיל לפרסם בגדי ים. שלל פרסומות של בגדי ים. לא אחת ולא שתיים. אתם מוזמנים להדליק את אחד מהערוצים המסחריים ופשוט לבחור בגד ים לקיץ. צבעוני, שחור, מנומר, שלם, לא שלם.
כמובן שההזמנה שלי היא רק לנשים, הרי הפרסומות אינן פונות לגברים שמחפשים במה להתעטף לקיץ הזה כשהם הולכים לים, עובדה היא שאנחנו לא רואים בפרסומות גברים עם בגדי ים שמענטזים להם ברחובות או הולכים לשחק טניס כשהם עם כובע מצחיה וברקע אנחות של גבר, שלא יביישו את רפאל נדאל. ואם לא הבנתם את הקשר בין שחקן הטניס לאנחות, כנראה שאתם לא צופים בתחרויות טניס, שזה בסדר. אבל שתדעו לכם, לא רק מריה שראפובה גונחת תוך כדי משחקי הטניס, גם רפאל נדאל עושה זאת ואם תעשו גוגל רגע, אני אעזור לכם, תעשו העתק הדבק ל"רפאל נדאל גניחות", תפתחו דף חדש ותעשו העתק הדבק ל"מריה שראפובה גניחות", תגלו שעל האנחות של נדאל פחות מדברים, מאותה הסיבה שהפרסומאים של חברות ההלבשה בוחרים לפרסם בגדי ים לנשים בלבד, עם דוגמניות בלבד. אנחנו אובייקט מיני. כולנו. גברים ונשים. נשים קצת יותר למען האמת. אז יבוא חבר לשיחת סלון ויאמר לי שאנחנו (הנשים, כן) הבאנו את זה על עצמנו, אנחנו מבלות יותר במרכזים מסחריים, קונות יותר, הרי בשישי בבוקר אתן לא תלכו לשחק כדורסל עם החברים, הוא אומר לי, אתן תעדיפו לצאת למסע קניות עם החברות. סליחה, אני עוצרת אותו רגע ואומרת יש לנו תחומי עניין אחרים מלבד שופינג, ומה לעשות שמגיל קטן כל מה שמלמדים אותנו זה שהסחורה המשמעותית ביותר שיש לנו בעולם זה הגוף שלנו, וכדי שנצליח, נפתח קריירה, נתחתן עם שחקן כדורגל, אנחנו חייבות להיות רזות, עם חזה מינימום קאפ בי ואם אפשר גם בעלות עור חלק ובלי שערות בבית שחי בבקשה (מדונה היזהרי). כמה קשה זה להיות שייכת לקבוצה שממשיכים לדכא אותה כבר אלפי שנים, הבעלים, הסרסורים, הלוחמים שמשאירים את זרעם בקורבנות המלחמה, והיום- הפרסומאים.
madona
יש לזה מחיר, נשבעת לכם. זה מתבטא אצלי בעיקר באירועים הומי אדם, שם אני עומדת ותוהה אם הישבן שלי נראה מספיק.. בעצם לא נראה בכלל. הפרעות אכילה כבר אמרתי? כן, נשים סובלות מזה יותר. המחלקה להפרעות אכילה בתל השומר פנו לאחרונה לדוד רגב, נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, בבקשה להסיר את פרסומת בגדי הים של קסטרו לאלתר בטענה שזה מעודד הפרעות אכילה. וקסטרו בתגובה? אני יכולה להתעכב על כל משפט מהתגובה שלהם, לכתוב תכנים ציניים ולגחך, אני אוותר. אני מעדיפה להתייחס דווקא למשפט הזה מתוך התגובה שלהם- "אין לנו כל דרך להראות את המוצר ללא שימוש בדוגמניות שלובשות אותו, בדומה לפרסום של הלבשה תחתונה וקטגוריות דומות". באמת קסטרו? אין שום דרך אחרת להציג בגדי ים או הלבשה תחתונה? אז קודם כל, מציעה לכם לפטר את הפרסומאים שלכם אם הם אינם מוצאים דרך אחרת לפרסם בגדי ים. כי אני למשל מחיפוש די פשוט מצאתי את הפרסומת הזו.

כמובן שהיא צדיקה אחת בסדום, שלפתי אותה מתוך מאות הפרסומות המציגות נשים בתנוחות המוגדרות כ"סקסיות" כשהן מפרסמות "רק" בגדי ים והלבשה תחתונה, כמובן שלא את הגוף שלהן. ובאמת שלפעמים יש לי תחושה שאנחנו חיים באחת מחמשת הערים שנחרבו כי חטאם היו כבדים מדי. אז יאללה מלאכים, כדוגמת החברה barely there, אני מחכה שתורידו את הכפפה ותתחילו לפרסם בגדי ים והלבשה תחתונה ללא נשים. מבטיחה שאני אארח אתכם בביתי, רק אתכם. וכשאנשי סדום יבואו לדרוש אתכם, אני אגן עליכם ואמסור לידיהם את בגדי הים של קסטרו. אז מה אם הם עושים אותי חטובה וסקסית? לא באמת…

טקס אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית של 2013. מעניין אילו פרסומות יככבו בטקס הבא:

אות הקלון 2013 (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים בפרסומות, אלא חדרו ללב לבו של המיינסטרים. "אות הקלון" של ויצו הוא פרויקט המתקיים כבר שש שנים וחושף מדי שנה את המפרסמים והפרסומות הסקסיסטיות ביותר. השנה, עשרה קמפיינים התחרו על "אות הקלון", ביניהם: קרולינה למקה, נעלי אלדו, וקמפיין "תשמרי על הכוס שלך". בשבוע שעבר (5/3/2014), באירוע לציון יום האישה הוכרז הקמפיין הסקסיסטי ביותר.
הופק ע"י: | עלה ב: 12/03/2014

  כתבות ווידאו שחבל לפספס