כתבה |
הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים בפרסומות, אלא חדרו ללב לבו של המיינסטרים. "אות הקלון" של ויצו הוא פרויקט המתקיים כבר שש שנים וחושף מדי שנה את המפרסמים והפרסומות הסקסיסטיות ביותר. השנה, עשרה קמפיינים התחרו על "אות הקלון", ביניהם: קרולינה למקה, נעלי אלדו, וקמפיין "תשמרי על הכוס שלך". בשבוע שעבר (5/3/2014), באירוע לציון יום האישה הוכרז הקמפיין הסקסיסטי ביותר. שפה: עבריתכתוביות: עברית(לתמלול הכתבה »)
מגישה: כמה פעמים ראיתם פרסומת בטלוויזיה וחשבתם, שהיא נראית כמו פרומו לסרט פורנוגרפי? הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים, אלא חדרו ללב לבו של המיינסטרים, כך לדברי שרון צ'רקסקי, מנהלת "אות הקלון" של ויצו - פרויקט המתקיים כבר שש שנים וחושף מדי שנה את המפרסמים והפרסומות הסקסיסטיות ביותר.
ח"כ מיכל רוזין: אנחנו יכולות להיות חברות כנסת אבל הפרסומות מחזירות אותנו בכל פעם מחדש 50 שנה אחורה. הפרסומות פוגעות במהפכה הפמיניסטית, פוגעות במאבק הפמינסטי.
מגישה: בעבר זכו בפרס המפוקפק קניון ארנה, חזיות פיקס ואפילו משרד התיירות. השנה, עשרה קמפיינים התחרו על "אות הקלון", ביניהם: קרולינה למקה, נעלי אלדו, וקמפיין "תשמרי על הכוס שלך". בשבוע שעבר, באירוע לציון יום האישה הוכרז הקמפיין הסקסיסטי ביותר.
מיכל הלפרט: ובמקום הראשון המותג "סנו ג'ט", חברת הפרסום דרורי - שלומי. הסטריאוטיפים המקבעים את החשיבה שמקומן של נשים הוא במרחב הפרטי בניקיון הבית ובטיפול בילדים מנציחים פערים ואי - שוויון מגדרי בחברה הישראלית ומקשים על נשים לפרוץ את תקרת הזכוכית . מעבר לכך, נעשה בפרסומת שימוש ציני בילדות שביניהן מתפתחת דינמיקה שמנבאת איזו זהות תהיה להן שתתבגרנה: נשים תככניות, תחרותיות, ביצ'יות וכאלו ששונאות זו את זו.
ח"כ מיכל רוזין: כל כך הרבה קשיים יש לנו בחברה שאיתן אנחנו מתמודדות ואיכשהו בפרסומות אנחנו חוזרות להיות במקום הכי סטריאוטיפי, הכי תדמיתי, הכי סקסיסטי.
הוספת תגובה לכתבה