ידיעה כתובה |

: בג"צ: "למה לא תחזרו ליישום מתווה הכותל?"

חברה נכתב על ידי

בדיון בבג"צ על העתירות שהגישו נשות הכותל וארגונים נוספים בנוגע להקפאת מתווה הכותל, נאמר למדינה כי ההסברים שנתנה עד כה להקפאת מתווה הכותל ויישום חלקים קטנים ממנו אינם מספקים.

בדיון שהתקיים ביום חמישי, 31.8.17, בהרכב של שלושה שופטים, הבהיר בית המשפט למדינה שטענותיה בנוגע להקפאת מתווה הכותל, בחודש יוני, אינן מספקות. הנשיאה מרים נאור אף הוסיפה ואמרה שמתוך הנחה שלא ניתן לקבל רק חלקים מתוך המתווה, היא מבקשת מהמדינה להסביר מדוע לא תחזור בה מהחלטתה להקפיא את המתווה "המתווה הוא פתרון מקובל, מוסכם, מכובד וראוי". בנוסף אמר השופט מלצר :"אם תחזרו ליישום המתווה – דיינו, אבל אם לא תחזרו – אז נבקש כי תתנו לבית המשפט את כל הסיבות מדוע אין הוא יכול לכפות על הממשלה ליישם את המתווה".

בין התומכים בנשות הכותל בדיון היה ניתן למצוא את הצנחן מייקל לניר (קיבוץ כפר רופין) שנלחם ונפצע קשה כקצין שלחם בגבעת התחמושת, והגיע עם חבורת צנחנים שלחמו בכותל ובירושלים ב-1967 "הצנחנים הגיעו לתת גיבוי לנשות הכותל במאבקן. לא כאנשים דתיים, אלא כאוהבי עם ישראל, המעריכים את המסורת ומבינים את ההשלכות שעלולות לנבוע ממנו, שהעיקרית שבהן היא קרע גדול בעם."

מנשות הכותל נמסר כי "הממשלה למעשה מבקשת מאתנו לממש את חופש הדת שלנו באופן מפלה, משפיל ופוגעני, במקום שהוא אינו חלק מהכותל והוא מרוחק ומוסתר מהעין הציבורית. אנו מקוות כי בית המשפט ידחה עמדה זו ויצהיר שכל היהודים והיהודיות, זכאים ליחס מכובד ושוויוני במקום הקדוש ביותר ליהדות, כפי שבא לידי ביטוי הולם במתווה הכותל".

צפו במשאל שערכנו בכותל לאחר אישור המתווה:

האם תתפלל/י ברחבה מעורבת בכותל? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

לאחר אישור הקמת רחבת תפילה משותפת לגברים ולנשים בכותל המערבי יצאנו לשאול מה חושבים ברחובות ירושלים על ההחלטה, והאם יש מי שמתכוונות ומתכוונים להתפלל ברחבה המשותפת.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/02/2016

  כתבות ווידאו שחבל לפספס