דעה על סדר היום |

התקשורת השמאלנית הזו – שוב…

חברה נכתב על ידי

במהלך המחאה החברתית של 2011 חווינו את התקשורת, לפחות בחלקה ובמיוחד בתחילת המחאה, כמי שאוהדת ותומכת במחאה. הדבר ניכר בסיקור ההפגנות, ואף בראיונות עם פעילים/ות לקראת הפגנות, כך שבאופן מסוים הציבור יכול היה להיות מיודע על ההפגנות הצפויות גם דרך התקשורת. והנה במחאה של השמאל נגד המלחמה בעזה ובעד תהליך מדיני, התקשורת ("השמאלנית"), לא רק שאינה מסקרת את הפגנות השמאל ואינה מראיינת את המארגנים לפני ההפגנות, אלא היא לוקחת צד דווקא בידוע הציבור על ביטול הפגנות השמאל.
כך היה לפני שבועיים, כאשר גופי התקשורת דיווחו על ביטול עצרת גדולה של מחנה השמאל, שעתיים לפני תחילתה. באופן זה התקשורת לקחה צד שהעביר מסר ברור. מחד היא כלל לא יידעה את הציבור על קיום הפגנה ומאידך, כאשר המשטרה הודיעה כי היא אינה מאשרת להפגין, בחרה התקשורת לפרסם את הביטול. בדרך זו, התקשורת בחרה להיות שופר של השלטונות ולא של האזרחים המוחים.
הנה תקציר מאותה עצרת:

הפגנה נגד מלחמת "צוק איתן" [26-7-2014] (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הפגנה נגד מלחמת "צוק איתן" שהתקיימה בכיכר רבין ביום שבת, 26.7.2014. בהשתתפות אלפי מפגינים. על הבמה נאמו: ח"כ דב חנין, נציגי לוחמים לשלום, פורום המשפחות השכולות ועוד.
הופק ע"י: | עלה ב: 27/07/2014

ניתן היה לצפות, כי לאחר שהאיסור להפגין בוטל, ההפגנה הופכת לעניין חדשותי ושגופי התקשורת יסקרו את ההפגנה. אך רוב גופי התקשורת לא סיקרו את הפגנת השמאל ובוודאי שלא את המסרים שלה. גופי התקשורת שהגיעו למקום עם מצלמות ווידאו, סיקרו בעיקר את המסרים של הפגנת הנגד של הימין.
אותו הסיפור גם השבת, רק בהבדל אחד – למרות מאמצי המארגנים, המשטרה הפעם החליטה שלא להעניק אישור להפגין (אגב, סביר להניח שהפעם היו מגיעים יותר מפגינים מלפני שבועיים). אם מישהו היה רוצה ללמוד מגופי התקשורת המרכזיים על קיום ההפגנה לפני יומיים ועל המסרים שלה, הוא היה מתקשה מאוד, אך הודעת הביטול, שוב, זכתה לכותרות ולידיעות ברוב גופי התקשורת.
צילום מסך: News 247
למרות איסור המשטרה, הגיעו מאות מפגינים לכיכר רבין להפגין. גם הפעם לא היה בתקשורת המרכזית סיקור של המסרים של ההפגנה, ואם היא בכלל סוקרה, זה היה תחת "מפגינים שעוברים על החוק". ניתן כמו תמיד, להיעזר בגופי התקשורת העצמאית ובפעילים שטורחים להביא את קולות המחאה (תודה לישראל פוטרמן):

חבל שהתקשורת מעלימה מעיני הציבור כי אלפי אנשים מפגינים / רוצים להפגין / מחזיקים בדעה מנוגדת לממשלה ולזרם המרכזי בחברה. המסרים שלהם אינם מובאים, ואם הסיקור מתקיים היא שטחי ביותר.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס