ידיעה כתובה |

: האם נשים צעירות מסוגלות לעשות היסטוריה?

מדינה נכתב על ידי

כ-50 סטודנטיות ישראליות ופלסטיניות ינהלו מו"מ בתיאטרון הערבי-עברי ביפו העתיקה. קונגרס הסטודנטיות הוא שלב נוסף בדרך להקמתו של 'קונגרס ישראלי-פלסטיני עממי' – רחב, משמעותי ובעל השפעה פוליטית. הדיונים פתוחים לקהל הרחב וייערכו בנוכחות משקיפים בינלאומיים.

היום (חמישי, 21/6/2018) יגיעו לתאטרון הערבי-עברי ביפו כ-50 סטודנטיות ישראליות ופלסטיניות, במטרה לדון, לשוחח ולנהל מו"מ רציני על צעדים בוני אמון, דרכים להפסיק את האלימות ופתרונות לסכסוך. הדיונים פתוחים לקהל הרחב וייערכו בנוכחות משקיפים מהזירה הבינלאומית ביוזמת הארגון "מחשבות של שלום".

במהלך חמש השנים האחרונות התקיימו כ-40 קונגרסים בגדלים שונים, בהם לקחו חלק מאות אנשים בעלי השקפות פוליטיות שונות ומגוונות ומתחומי חיים שונים – שמאל וימין, צעירים ומבוגרים, אשכנזים ומזרחים, מתנחלים ותושבי המרכז. כמעט בכל אחד מהקונגרסים הגיעו הצדדים להסכם חתום עם פתרונות לסיום הסכסוך.

צפו בקונגרסים קודמים:

קונגרס עממי  בשדרות רוטשילד בתל אביב בהשתתפות 500 איש. נטע קינד- לרר, משתתפת בקונגרס: "אני חושבת שברגע שאנחנו נמצאים פה בשדרות רוטשילד, ועוברים כאן כל כך הרבה אנשים והם רואים שזה לא הזוי לשבת עם פלסטיני ולדבר איתו, וזה לא בשמיים וזה לא אגדה, למה שלראשי ממשלה שלנו תהיה מוטיבציה לדבר אם העם לא עושה את זה ולא רוצה לעשות את זה בעצמו?"

מיואשים מהממשלה – מנהלים מו"מ אזרחי (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

קונגרס שלום עממי בהשתתפות כ-500 גברים ונשים, ישראלים ופלסטינים, אשר דנו בשולחנות עגולים בסוגיות הקשורות לסכסוך. האירוע התקיים ביוזמת "מחשבות של שלום", אשר יקיים את הקונגרס הבא שלו ב 11/11/2016 בכיכר רבין.
הופק ע"י: | עלה ב: 28/09/2016

קונגרס בהשתתפות משלחת בני נוער. עדן נגר, משתתפת בת 18: "הסכמנו על זה שמגיל 7 בעצם כל ישראלי וכל פלסטיני יעברו איזה שהוא תהליך חינוכי שבמהלכו הם ילמדו על התרבות של האחר, על הנרטיבים של האחר, את השפה של האחר. כי ברגע שלא מכירים את האחר יש איזה שהיא רתיעה שנוצרת וברגע שמחנכים להכרה של האחר הרתיעה הזאת לא קיימת. וככה אפשר לקיים חיים, גם אם לא במסגרת של מדינה אחת אז במסגרת של שתי מדינות אבל בשלום, ולא באיבה". 

שחרור אסירים, קונפדרציה ושלום? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

משלחות של ישראלים ופלסטינים, בני נוער ומבוגרים נפגשו במסגרת פרוייקט "שיחות של שלום" כדי לנסות להגיע להסכם לפתרון הסכסוך. בני הנוער דנו במגוון נושאים החל משאלת הגבולות והשלטון ועד מנגנונים משפטיים שיסדירו את מעמדם של האסירים הפלסטינים.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/04/2016

קונגרס ברמאללה, במהלכו נערכה הפגנה נגד נורמליזציה מחוץ לחדר הדיונים. נרימן תמימי, מפגינה: "זה המסר שלנו: ולא רוצים שום משא ומתן עם הישראלים. לא נחיה אתכם בשלום בזמן שהצעירים שלנו נהרגים ואחרים בכלא. אנחנו לא רוצים ישראלים באזור שלנו".

נורמליזציה ברמאללה? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

משחק החתול והעכבר של המנהיגים סביב שולחן הדיונים הפוליטי, נראה חסר תוחלת מתמיד, אך יש המאמינים כי על הציבור לקחת חלק פעיל במפגשים שיובילו לניסוח הסכם פיוס בין העמים. מפגש כזה בן יומיים התקיים בשבוע החולף, ברמאללה ומזרח ירושלים ביוזמת הארגון "מחשבות של שלום".
הופק ע"י: | עלה ב: 15/01/2014

בקונגרס הקרוב, בפעם הראשונה, רק סטודנטיות ממוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובשטחים ינהלו מו"מ. זהו אירוע עוצמתי וייחודי לנוכח התרבות והאווירה במזרח התיכון. סטודנטיות יזמו את 'קונגרס הסטודנטיות' והן יובילו אותו.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס