ידיעה כתובה |

: מאות מחו על אלימות המשטרה נגד ערבים

חברה נכתב על ידי

מאות יהודים וערבים הפגינו ביחד אתמול (18.1) בת"א ובירושלים במחאה נגד מדיניות הממשלה המבעירה את השטח בהריסות בתים באום אל חיראן ובקלנסווה, ונגד האלימות המשטרתית כלפי האזרחים הערביים.
ההפגנה אורגנה ע"י חד"ש, עומדים ביחד, מרצ, פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי, קואליציית נשים לשלום, מאבק סוציאליסטי ופורום הכרה.

ח"כ דב חנין (חד"ש/הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה: "בשבועות האחרונים היתה עבודה על מודל של פשרה, ובסופו של דבר אחרי הרבה התלבטויות התושבים קיבלו אותה וזה אמר שהם מפנים את הכפר שלהם. ואתמול בערב היה נראה שהמדינה קיבלה אותה. אז מה קרה? איך היום בבוקר מאות שוטרים התקיפו את המקום הזה בכ״כ הרבה כח? מי קיבל את ההחלטה להתעלם מההחלטות ולפעול שם בכח? מה שקורה זה שיש לנו ראש ממשלה שמסובך בחקירות פליליות, וכעומק החקירה, כך עומק התבערה שהוא מוכן להדליק. בשבוע שעבר הייתי בקלנסווה, גם שם פגשתי אדם שהרסו את ביתו – ביום שני בערב ראה פתק שביתו מועמד להריסה, ולמחרת ב- 7 בבוקר כבר הרסו אותה. אנחנו צריכים להיות מאד מודאגים מאיך שהממשלה שלנו מתנהלת. אני קורא היום לכל האזרחים, לכולנו, לפעול ביחד ולא לאפשר כאן תבעירה גדולה. זה הבית המשותף של כולנו, נשמור עליו ביחד."

צילום: עומדים ביחד

צילום: עומדים ביחד

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), אמר: "אני פונה אליכם אחי היהודים, חברים, שכנים. אנחנו זקוקים לכם. אנחנו המיעוט הערבי במדינה לא נוכל לעצור את הפשעים של מדיניות ביבי. בלי הכוחות השפויים, הדמוקרטיים, היהודים והערבים שרוצים ומאמינים שאפשר לחיות ביחד – לא נוכל לעצור את הטירוף שנקרא נתניהו! מה שראינו השבוע זה שינוי חד במדיניות של ממשלת נתניהו. זה לא פתאומי, זה כתוצאה מהסיגרים והמתנות של ביבי. הוא רוצה קורבנות לסיגרים והשחיתויות שלו. הוא מתעקש למצוא אויב. אני אומר לביבי: אתה משחק באש. אני קורא להקמת ועדת בדיקה לרצח שני אנשים: שוטר ואזרח. מי האחראי לרצח הזה? אני אומר לכם: המדיניות של הממשלה בראשותו של ביבי נתניהו. אסור לנו להפסיק, אסור לנו לשתוק."

הבדואים: נוודים – פולשים (לדף הכתבה »)(Available in English, Spanish)

הם פלשו לפני עשרות שנים לאדמות המדינה ונמצאים שם ללא רשות. הם נוודים, וככאלה מעולם לא הייתה להם זיקה לקרקע ובוודאי שלא בעלות עליה. האמנם? פרק ראשון בסדרה - על מיתוסים ועובדות בנוגע לאוכלוסייה הבדואית בנגב. [לפרק השני בסדרה: הם בוחרים לחיות בפחונים]
הופק ע"י: | עלה ב: 21/11/2016

מאג'ד כאלאמת, ממנהיגי עומדים ביחד (תושב רהט ויליד אום אל-חיראן), אמר: "נולדתי באום אל חיראן, וכשעברתי לגור ברהט גיליתי שהמדינה מפקירה את הערים ורהט בתחתית הסולם. התושבים באום אל חיראן לא רצו שזה יקרה גם להם, רצו איכות חיים ועתיד, חיים כפריים וקהילתיים וגם הגיעו לסיכומים על זה עם המדינה. אבל הם הופתעו הבוקר, ובמקום עתיד הם קיבלו הרס. לכן אנחנו צריכים לעמוד ביחד בסולידריות ולהשמיע את קולנו ביחד ולהתנגד לממשלה הזו שתיקח אותנו למבוי סתום."

ד"ר יעלה רענן, ממנהיגי עומדים ביחד, סיפרה כי: "היינו הבוקר בכפר, והמחזות שראינו שם – הם קשים ואיומים. ממשלה שמגיעה עם כוחות מזוינים כדי להתעמת עם אזרחיה, היא ממשלה מסוכנת. ממשלה שטוענת על אזרחיה שהם "מחבלים" ושצריך לבדוק אם "יש להם קשר לדעאש" – היא ממשלה שמוכנה ללכת למחוזות מפחידים. הטענות והמעשים האלה לא פוגעים רק בתושבי הכפר שבנגב. הם הופכים 20% מאזרחי ישראל לאויב והם הופכים את החברה שלנו לשדה קרב בו יהודים וערבים עומדים משני צידי המתרס".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס