ידיעה כתובה |

: ביום א' – שביתת סולידאריות של ארגון המורים

חברה נכתב על ידי

שביתת בתי הספר הכנסיתיים נכנסת לשבוע הרביעי. מחר (יום א' 20/9/2015) ארגון המורים יצטרף לשביתה כאות סולידאריות למשך שעתיים.

הערב (19/9), התקיימו מספר הפגנות תמיכה בשביתה בישובים ערביים. בצומת מגידו הפגינו עשרות מפגינים, חלקם הורים (צילום: יחיא אמל ג'בארין, arab48.com).

חיפה, נצרת, שפרעם, רמלה, לוד, יפו, אעבלין, כפר יאסיף וראמה הם חלק מהישובים בהם קיימים בתי הספר הכנסייתיים בהם לומדים תלמידים נוצרים, מוסלמים ויהודים. למאהל המחאה שבחיפה המשיכו להגיע מבקרים אשר הביעו תמיכה בהמשך השביתה.
הורי התלמידים ציינו את תמיכתם בהחלטה להמשך השביתה. סאווסן שוקחה אומרה: "אנחנו גאים בהחלטה של משרד בתי הספר הכנסייתיים, זוהי החלטה קשה אך אמיצה. המשך השביתה חשוב לטובת כל הצדדים. חשוב לי להדגיש את הצורך להקשיב לקולות ההורים". היא הוסיפה: "השביתה אינה המטרה, אלא אמצעי להשגת דרישותינו והבטחת קיום בתי הספר הפרטיים. ילדינו לומדים שיעור חשוב באזרחות ובדרכי המאבק להשגת זכויות. זהו שיעור חשוב, במיוחד בצל ממשלות גזעניות וקיצוניות"
haifa
המחנכת רנין חרוש הוסיפה: "כאימא, כמורה וכאזרחית במדינה ,אני תומכת בהמשך השביתה. לדעתי טרם השגנו את זכויותינו. חשוב להמשיך בשביתה עד אשר נשיג את כל דרישותינו. אסור לנו להתמקח על חינוך ועתיד ילדינו ובתי הספר שלנו. נכון שלא קל לי כאימא לשמוע את התמרמרות ילדיי ושאלותיהם לגבי מועד חזרתם לספסל הלימודים, אבל עם כל הקשיים אנחנו לא ניכנע ולא נרים ידיים. זהו מאבק למען הבטחת עתיד ילדינו לטווח הארוך ולדורות הבאים".

ג'מאל שחאדה, מנהל עמותת בית החסד ואחד הפעילים בחיפה מדגיש את אחדות המאבק. "אנו פועלים למען השגת צדק ושוויון. אין ספק שההחלטה להמשיך לשבות היא קשה, אך אמיצה. ההחלטה זוכה לתמיכת ההורים שמפריחה רוח חדשה וחשובה במאבק. חובתנו להיות נחושים על מנת להשיג את דרישותינו ולנפץ את הניסיונות להחלישנו ולהפריד בינינו".

מנהל מרכז מוסאווא ג'עפר פרח אמר כי יש להמשיך את המאבק ולהרחיב את השביתה, שתכלול את כל בתי הספר הערביים: "הזנחת בתי הספר הפרטיים ואי הצגת עניינם מטעם ההנהגה הפוליטית של החברה הערבית תעמיק את האלימות, הבורות והאבטלה. עלינו להעלות את הנושא בכל הכוח במהלך הדיון על תקציב המדינה שהחל בימים האחרונים"

ביום ראשון 20.09.2015 בשעה 10:00 בבוקר תתכנס וועדת החינוך בכנסת וזאת ע"פ בקשה של חבר הוועדה ד"ר יוסף ג'בארין והעומד בראשה יעקב מרגי, בהשתתפות הורי תלמידים מבתי הספר הפרטיים הנוצריים.

ביום רביעי (16/9) שלח רן ארז, מנכ"ל ארגון המורים, הצהרה לבתי הספר התיכון, בה הודיע על הצטרפות הארגון לשביתה בת שעתיים ביום ראשון (20/9), כאות הזדהות עם שביתת בתי הספר הפרטיים הנוצריים (הלימודים יחלו ב-10 בבוקר במקום ב-8).
בימים הקרובים יימשכו פעילויות המחאה. ההורים שוקלים צעדי הסלמה נוספים עם המשך השביתה ומגדישים את חשיבות האחדות והתיאום בין ההורים ובתי הספר הכנסייתיים.

לא מפנים את הלחי השנייה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

תקציב בתי הספר הנוצריים קוצץ השנה על ידי משרד החינוך. הפגנות נערכו ביפו וברמלה, נשיא המדינה והאפיפיור מנסים לעזור בפתרון המצב, אך אלפי תלמידים לא החלו עדיין את שנת הלימודים.
הופק ע"י: | עלה ב: 08/09/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס