ידיעה כתובה |

: אירוע לציון 5 שנים להריסת הכפר אל-עראקיב

חברה נכתב על ידי

ביום שני, ה-27 ביולי, מלאו 5 שנים להריסה הראשונה של הבדואי הבלתי מוכר אל-עראקיב. בבוקר יום שלישי, 27.7.2010, הגיעו מאות שוטרים ודחפורים והרסו את הכפר לחלוטין, פיזרו את התושבים ומתנדבים שגילו התנגדות בלתי אלימה. מאז הכפר נהרס מעל כ-80 פעם.

הכפר אל-עראקיב נבנה מחדש (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הכפר אל-עראקיב הוא כפר בדואי בנגב הקיים מלפני קום המדינה. בשנות החמישים סולקו תושבי הכפר מאדמתם ע"י רשויות מדינת ישראל. בשנות התשעים חזרו חלק מהמשפחות אל הכפר, לאחר שראו כי המדינה לא עשתה שימוש באדמות מהם סולקו. בבוקר יום שלישי (27/7/2010) הגיעו כוחות הביטחון לכפר אל-עראקיב, מצוידים בצווי הריסה, מאות שוטרים ודחפורים והרסו אותו לחלוטין. ביום שבת 31/7 נבנה הכפר מחדש בתמיכה, סיוע והזדהות של יהודים ישראלים שהגיעו מרחבי הארץ.
הופק ע"י: | עלה ב: 01/08/2010


תיעוד ההריסה הראשונה ובנייה מחדש של הכפר.

ביום שבת ה-1 באוגוסט, יקיים ועד הכפר ערב לציון חמש שנים להריסה – האירוע יחל בשעה 17:00 ויכלול דברי פתיחה של השייח׳ סיאח אבו מדיע׳ם, הקראת שירה, מופע מוזיקלי וצעדה.

[strong>

הכפר אל-עראקיב נהרס בשלישית (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ערב צום הרמאדן - 10 באוגוסט 2010, פשטו כוחות הביטחון על הכפר אל-עראקיב שבנגב והרסו את כל מה שהספיקו תושביו לבנות מאז ההריסה הקודמת בשבוע שעבר. זו הפעם השלישית שהורסים את הכפר בתוך שבועיים. בזמן ההריסה שהו במקום כ-25 פעילים/ות, שהגיעו לכפר במהלך הלילה, לאחר שעלה החשש להריסה. ערב צום הרמאדן, תושבי אל-עראקיב נותרו ללא קורת גג וללא מי שתיה.
הופק ע"י: | עלה ב: 10/08/2010


תיעוד ההריסה השלישית.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס