ידיעה כתובה |

: היום הבינלאומי למאבק בעוני

חברה נכתב על ידי

בשבועות הקרובים צפויה הממשלה לאשר סופית את תקציב המדינה לשנה הקרובה. התקציב אינו נושא בשורה עבור למעלה מ-1,755,000 אנשים החיים בעוני בישראל. אלה ימשיכו לחיות ללא זכויות בסיסיות, ביניהן: ללא הזכות לקורת גג, ללא סיוע בחינוך ועם חסמים רבים בהשתלבות בשוק התעסוקה. מבדיקה ראשונית של הצעת התקציב, שערך הפורום למאבק בעוני, מסתמן כי הממשלה מתכוונת להמשיך להזניח הן את אותם האנשים והן את בעיית העוני בכללותה, על אף הסיסמאות והאמירות מצד נבחרי הציבור.

ביום רביעי, ה- 19.11.14, תציין הכנסת את היום הבינלאומי למאבק בעוני, בהובלת חברי הכנסת אילן גילאון, אורלי לוי-אבקסיס וחיים כץ, ובשיתוף עם הפורום למאבק בעוני. השנה יעסוק יום המאבק בעוני ביישום מיידי של המלצות הוועדה למלחמה בעוני (ועדת אללוף), כבר בתקציב 2015(!) בין המשתתפים באירוע יהיו יו"ר הועדה למלחמה בעוני, אלי אללוף, יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג ומנכ"ל ביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף.

צפו בסיקור הטלוויזיה החברתית את "ישיבת התקציב של העם" למען יישום המלצותיה של ועדת אלאלוף למלחמה בעוני:

הפגנה למען יישום החלטות ועדת אלאלוף (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הבוקר (7/10/2014), לרגל ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה, נערכה מול משרד ראש הממשלה "ישיבת התקציב של העם" למען יישום המלצותיה של ועדת אלאלוף למלחמה בעוני ומיצג "הממשלה קוברת את המלצות ועדת אלאלוף".
הופק ע"י: | עלה ב: 07/10/2014

במסגרת היום יקיימו ועדות הכנסת דיונים בהמלצות הנבחרות מתוך 'דוח אללוף' ובדרכים ליישומן המיידי כבר בשנת התקציב הנוכחית. יום הדיונים ינעל בכנס מרכזי באולם נגב שיעסוק בשאלה: "כיצד משפיעים על ממשלת ישראל ליישם את המלצות הוועדה כבר בתקציב 2015?"
לעמוד הפייסבוק של האירוע

  כתבות ווידאו שחבל לפספס