תמלול הכתבה: הפגנה למען יישום החלטות ועדת אלאלוף

מפגינות/ים: העם דורש קיום בכבוד! העם דורש קיום בכבוד!  ממשלה יוצרת עוני! הממשלה יוצרת עוני!

גיורא ולה: מצב העוני בישראל כיום הוא לא טוב. צריך קודם כל להבין שההגדרה של העוני היא הגדרה די שרירותית היא לא כל כך רואה את האנשים שחיים בעוני אלא מתייחסת לנתונים סטטיסטיים, החציון של החציון, זה לא מדבר ממש על האנשים ועל המצוקות שלהם ועל הצרכים שלהם. אנחנו מדברים על ילד אחד מתוך כל שלושה ילדים שחי בעוני, אנחנו מדברים על עוד כחצי מיליון בני אדם שנמצאים בסיכון לעוני והנתונים העוד יותר מעניינים זה הנתונים שמדברים על אנשים שעובדים ועדיין נמצאים בעוני, כלומר לא מצליחים להתרומם ולחיות בכבוד.

מפגינות/ים: אורי אריאל אותנו מחסל! אורי אריאל אותנו מחסל!

עדי פלד: המסקנות של ועדת אלאלוף הן שלאורך שנים הייתה קיימת הזנחה פושעת בכל התחומים: רווחה, חינוך דיור. ובעצם המסקנות אמרו שצריך להשקיע תקציבים, צריך להקים מרכזי מיצוי זכויות, צריך לסבסד צהרונים כדי שאימהות יכולו לצאת לעבוד. הממשלה לא מיישמת את מסקנות המלחמה בעוני מכמה סיבות. התירוץ הראשון שמשתמשים בו הוא שאין תקציב.

מיטל כהן: לפי דעתי ממשלת ישראל יוצרת את העוני. לא נותנים לנו את הזכויות שלנו, מקשים עלינו, מורידים לנו קיצבאות. אף אחד לא רוצה להיות עני באמת. השכירות היא גבוהה, המחייה היא גבוהה, בריאות כבר אין לנו, חינוך גם כן אין לנו וזו בעייה רצינית, ככה יוצרים את העוני בעצם.

איציק ספורטא: אני שואל, רגע, איפה הגוף או המוסד או השר שישב בשולחן הזה ויגיד חברים יקרים אתם עושים א, ב, ג, יש לזה השלכות. יש לזה השלכות חברתיות כאלה, יש לזה השלכות על אלה. מורידים לנכים קצבת ניידות מה זה אומר לגביהם, מה זה אומר לגבי כל אחד? וזה צריך להיות על השולחן עוד לפני שמחליטים על מסגרת התקציב.

מיטל כהן: הציפיות שלי מממשלת ישראל שיפסיקו לגזול את הדיור הציבורי. הכספים שמגיעים לדיור ציבורי, שילכו לדיור ציבורי. אילו הם היו עושים את זה ובכל המיליארדים שהם גזלו  מאיתנו, היה לנו היום דיור. אבל הם גזלו את זה וזה איננו ואנחנו נשארים בלי קורת גג.

קובי כהן: מה שאני דורש מהממשלה זה לנהל מערך רווחה הגיוני וצודק. אנחנו נמצאים מבחינת התקצוב ברמה הכי נמוכה ברמה העולמית, האוכלוסיה שלנו נמצאת בתחתית סדר העדיפות הלאומי, אנחנו מבקשים ודורשים שהממשלה הזאת תיתן לנכים פשוט לחיות בכבוד.

גיורא ולה: פתרונות של ועדת אלאלוף, צריך להגיד, הם צעד ראשון. כלומר אנחנו מאוד מברכים על עצם קיום הוועדה וההעלאה של הנושא לסדר היום וגם על ההצהרה של שר הרווחה על 1.7 מיליארד, אבל הם הקצה של הקצה.

איציק ספורטא: אני מרגיש שאני נמצא באיזה קרקס, שבו לא יודע מי הליצן, אנחנו או הם, שבעצם הם משחקים, בעצם אפילו יותר חמור, כל הזמן מטעים אותנו, מרמים אותנו, מספרים לנו אשכרה סיפורי מעשיות.

 

סוף תמלול הכתבה: הפגנה למען יישום החלטות ועדת אלאלוף

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס