ידיעה כתובה |

: האונ' העברית: תלונה נגד 12 סטודנטים

חברה נכתב על ידי

ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים, בתאריך 28.09.2014, קיבלו שנים עשר סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים הודעה בדבר הגשת תלונה כנגדם על ידי דיקן הסטודנטים, אודי שביט, והמזכירות האקדמית. לפי הטענה העולה בגוף ההודעה, מדובר בתלונה נגד 12 סטודנטים פלסטינים שהשתתפו בהפגנה בניגוד לתקנון האוניברסיטה אשר התקיימה בתאריך 10.06.2014. בהתאם להודעה זו, נדרשו הסטודנטים להגיב תוך שבוע ימים בלבד.

בתאריך 10.06.2014, התאספו כמה סטודנטים באוניברסיטה העברית באופן רנדומלי, ועמדו בדממה כאות של סולידריות ותמיכה בשביתת הרעב שפתחו אז האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים. לדברי חליל גרה, אחד הסטודנטים שהוגשה נגדם התלונה, " אני תוהה, איך ייתכן שהאוניברסיטה באה וטוענת רק אחרי 4 חודשים שהאסיפה היא בניגוד לתקנון בעוד שבזמן התקיימותה עמדו כוחות הביטחון ולא טרחו להכריז על ההפגנה כבלתי מאושרת, לא ביקשו מאף סטודנט להזדהות ואף אפשרו לסטודנטים להצטרף לאספה. התלונה שהושגה נגדנו היא בעצם רדיפה פוליטית לכל דבר, אשר מטרתה הינה סתימת פיות והרתעת הסטודנטים מלהתבטא בחופשיות במסדרונות האקדמיה".

צילום: עומר עבד- אלקאדר, האוניברסיטה העברית- ירושלים

צילום: עומר עבד- אלקאדר, האוניברסיטה העברית- ירושלים

ahlam2

צילום: עומר עבד- אלקאדר, האוניברסיטה העברית- ירושלים

ahlam1

צילום: עומר עבד- אלקאדר, האוניברסיטה העברית- ירושלים

גרה ממשיך ואומר "האוניברסיטה ניסתה המון שיטות ודרכים על מנת להשתיק את הסטודנטים, הרי היו מקרים בעבר אשר בהם נעצר סטודנט בתוך הקמפוס על ידי מג"ב, נכנסו אנשי ביטחון ומסתערבים אל תוך מעונות הסטודנטים ועצרו סטודנטים, הקפיאו את פעילותם של תאים פוליטיים ועוד. כל זאת תחת חסות האוניברסיטה העברית. לכן, תלונה זו מהווה קלף אחרון עבור האוניברסיטה. אך אני בטוח שהקלף הזה לא ירתיע אף סטודנט\ית. נהפוך הוא, זה יחזק אותנו בהמשך המאבק שלנו." כתשובה לשאלתי איך יגיבו במידה ואכן האוניברסיטה תחליט להרחיק את הסטודנטים מלימודיהם, הגיב גרה " גם אם בכל זאת תבחר האוניברסיטה להעניש את אחד/ת הסטודנטים/ות, היא תמצא עוד מאות סטודנטים וסטודנטיות שעוד יפגינו, יאבקו למען זכויותיהם וימשיכו להיות חלק בלתי-נפרד מהעם הפלסטיני ".

ריהאם נסרה, סטודנטית למשפטים, שקיבלה גם היא הודעה בדבר התלונה אומרת "על-פניו האוניברסיטה העברית היא מוסד אקדמי החורת על דגלו את ערכי החופש והדמוקרטיה, אולם למעשה, ולאורך כל השנה נהגה האוניברסיטה להגביל, ככל האפשר, את הפעילות הציבורית של התאים במסגרתם פועלים הסטודנטים הערבים כמו חד"ש בל"ד ו-וטן. ומשהבינה שההגבלה והענישה הקולקטיבית על-ידי הקפאת פעילות התאים אינה מועילה, בחרה לנקוט בעוד סעד דורסני במסגרתו עברה לאיום אישי כנגד סטודנטים אלו". נסרה ממשיכה ומציינת ש"חובת האוניברסיטה היא לתת לסטודנטים/ות את המסגרת להתבטא בחופשיות ולהימנע מכל הגבלה על חופש הביטוי אם מימוש הזכות אינו פוגע באווירה הסטודנטיאלית והאקדמית ובסדר הציבורי. ספק אם הצעדים בה נקט דיקן הסטודנטים עד כה אכן שומרים על זכויות הסטודנטים, דווקא להפך, הגשת התלונה היא עוד ביטוי לפגיעה בערך חשוב זה.

היום, אומנם הסטודנטים שלחו תגובות בחזרה להודעה שנמסרה אליהם מטעם האוניברסיטה, אך טרם נמסר להם מידע לגבי מועדי וועדות המשמעת. שנים עשר סטודנטים נמצאים היום תחת סכנת הרחקה או השעיה מהלימודים, ואי וודאות לגבי עתידם האקדמי.
מעוניין\ת לעזור? ניתן לחתום על העצומה בלינק זה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס