ידיעה כתובה |

: ערב עיון בעקבות הספר 'נשים והגירה'

תרבות נכתב על ידי

ביום ג', ה- 1/7/2014, יתקיים ערב עיון בעקבות ספרה החדש של דר' טל דקל 'נשים והגירה: אמנות ומגדר בעידן טרנס לאומי'. הספר עוסק ביצירותיהן של אמניות שהיגרו לישראל בשני העשורים האחרונים, תוך התמקדות בסיפוריהן של שלוש קהילות עיקריות: מהגרות מברה"מ לשעבר, מהגרות מאתיופיה ומהגרות עבודה מהפיליפינים ובוחן את האופנים השונים בהם משתקפים סיפורי ההגירה וההיקלטות של היוצרות בעבודותיהן, תוך התייחסות לסוגיות של מגדר וגלובליזציה.

יצירות אמנות של נשים אשר היגרו לישראל חושפות מנעד רחב של חוויות חיים. נשים אלו נתונות בתהליך דינמי ומתמשך של הגדרת זהות מעמדית, מגדרית וגזעית-אתנית. הן מתמודדות עם נושאים הקשורים בהגירה בכלל – תעסוקה, חינוך, זהות לאומית וזהות דתית; ועם היבטים של זהותן המגדרית בפרט – אימהוּת, אלימות מינית, משטור הגוף הנשי ועוד. ניתוח יצירות האמנות בספר נעשה במתודולוגיה איכותנית ורפלקסיבית, תוך שימוש נרחב במידע שמקורותיו באמניות עצמן, בקולותיהן האישיים ובנקודת מבטן. זהו מימוש של העיקרון הפמיניסטי הרואה בסיפור האישי גם סיפור פוליטי.

כריכת הספר. יצירתה של דנה יוסף, "אנגודאי", 2008, שמן על בד

כריכת הספר. יצירתה של דנה יוסף, "אנגודאי", 2008, שמן על בד

האירוע יתקיים ברד ליין מעבדה דרומית לאמנות, רח' ההסתדרות 80 בבאר שבע, ב- 1/7/2014 בשעה 19:30. הכניסה ללא תשלום. לאירוע בפייסבוק.

בתכנית: דברי פתיחה מאת אוצרת הגלריה אור תשובה, מיצג של האמנית זוודיתו יוסף, שיחה עם האמניות ג'ני קאחס ותמרה ברודינסקי ודברי סיכום מאת טל דקל אודות הספר.

invitation tal dekel

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס