דעה על סדר היום |

רק שלא ירוצו מרמאללה להאג

מדינה נכתב על ידי

היום, 50 שנה בדיוק לאחר שהוקם הפת"ח ופחות מחודשיים לאחר הפיוס בינו לבין החמאס, תושבע ברמאללה ממשלת אחדות פלשתינית המורכבת משרים מהגדה ומעזה. בעיתוני אתמול שלנו היה על כך הדיווח מוצנע וקצר. באמת, מה זה משנה לנו… "זו הרי ממשלה לא לגיטימית"- כך מיהרה להסביר לשכת נתניהו: "לא יהיו מגעים עם הטרוריסטים מעזה" (למרות שכבר היו- ראה גלעד שליט, הפסקת אש עמוד עשן)  ו"אם הם יהיו בממשלה לא יהיו לנו מגעים איתה!" (כאילו שעכשיו יש). אז מה חדש? בצד שלנו כלום. לפני שנה וחצי קיבלה פלשתין הכרה כמדינה ע"י האו"ם. מדינה משקיפה. ומדוע כך? פשוט כי עמדה בתנאים לקבלת מעמד כמדינה:

פלסטין היא כבר מדינה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מצעד הניחושים והאיומים הישראלים לתרחישים הגרועים ביותר סביב הבקשה הפלסטינית להצטרף כחברה לאו"ם כנראה הסיחו את דעתנו מעובדה אחת ברורה - פלסטין היא כבר מדינה. עו"ד מיכאל ספרד, פרופ' גבריאלה שלו, דר' אלון ליאל, דר' האלה ח'ורי-בשארת ופרופ' דני רבינוביץ מספרים על ההשלכות שיכולות להיות לישראל עם קבלתה של פלסטין כחברה באו"ם.
הופק ע"י: | עלה ב: 22/09/2011

היום, שנה וחצי אחרי, עושים הפלשתינים עוד צעד לחיזוק כוחותיהם ומעמדם. עזה והגדה מתאחדות תחת ממשלה אחת. איזה פחד! איך יוכל נתניהו לשכנע ש"אין פרטנר" כשאבו מאזן כבר הבהיר שהממשלה הפלשתינית החדשה תכיר בישראל ותתנגד לטרור? איזה פחד! הטרוריסטים כבר לא ישלטו בעזה אלא אבו מאזן. איזה פחד! יש להם אומץ לפלשתינים האלה, וגם יכולת לגשר על פערים ולהגיע לאחדות. אז מה עושים כשפוחדים? מנסים בצעד פתטי להמחיש מי הבוס ואוסרים על 3 שרים מיועדים לצאת מעזה (אנחנו יצאנו מעזה- זה לא מספיק? למה גם הם?) מה עוד עושים כשפוחדים? מנסים ליצור קואליציית פחד בינלאומית ומזהירים את הקהילה בל תכיר בממשלה הממשמשת ומתממשת. האם עדין לא ברור מי זה שיוצר כאן חיים של פחד? ואיך יתכן שלנתניהו יש אומץ להפר את הבטחתו לבוחריו, ולהתקפל בפחד מהצורך במו"מ עם הפלשתינים? (מי שרוצה להבין יותר ממה פוחד נתניהו מוזמן לצפות אצלנו בסדרת ההרצאות על "מי מפחד ממדינה פלשתינית")  ולא רק אמיצים הפלשתינים האלה. הממשלה המיועדת החדשה מורכבת מאנשי ציבור ומומחים שאינם פוליטיקאים! מי יודע, אולי יהיה להם אומץ לחתום על אמנות בינ"ל ולגשת לבית הדין הפלילי בהאג ולתבוע אותנו על ההפרות החמורות של זכויות האדם הפלשתיני. איזה פחד! אולי לא תהיה לנו ברירה אלא להסתכל במראה ולהכיר…בנו. במה שקרה לנו… ואם מישהו רוצה הכנה נפשית, שיענה להזמנה של "שוברים שתיקה", שבציון עשור לפעילותם יהיו בככר הבימה בת"א ביום ששי הקרוב מהבוקר עד הערב,  ואפשר גם לצפות בהם ובהן אצלנו :

חיילות שוברות שתיקה (לדף הכתבה »)

הקיפאון המדיני והאווירה הכללית בקרב הציבור הישראלי - כאילו הכיבוש אינו קיים ואינו צריך להעסיק אותנו קיבלו זעזוע קל, שוב מבפנים, מתוך המערכת, הפעם מחיילות קרביות שבחרו להציב לנו מראה. אם עד כה רק חיילים שברו שתיקה, הנה מעתה גם חיילות שוברות שתיקה ומעידות על מעשיהן בשירות הכיבוש.
הופק ע"י: | עלה ב: 19/06/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס