דעה על סדר היום |

הדואר בא היום באוטו האדום??

חברה נכתב על ידי

הדואר בא היום באוטו האדום??
לא, הוא לא בא. כי הצבי החליט שנמאס לו מהיחס, אז הוא שובת עד להודעה חדשה.
כל השנים אני זוכרת את הלוגו האדום-לבן כחלק מהנוף הישראלי כאילו היה שם מאז ומעולם. איך פעם לפני המון שנים הייתי מחכה בציפייה שהדוור יביא לי מכתבים מחברים בכל רחבי הארץ. כי כך זה היה פעם, היינו מדברים לעתים מאוד רחוקות בטלפון, אבל לרוב מחליפים מכתבים.
בלי מיסרונים. בלי וואצאפים. בלי מיילים. ובכלל בלי שחשבנו שיום אחד יהיה דבר כזה שנקרא אינטרנט. משהו בתמימות הזו של ללכת לקנות בולים, לשלשל את המכתב לתיבה האדומה, לחכות בקוצר רוח לתשובה, משהו מזה כבר איננו היום בחברה האנושית. הכל מהר, עכשיו, תיכף ומיד, אחרת זה לא רלוונטי. אנחנו תמיד ממהרים, אין לנו זמן לשבת ולכתוב על בלוק מכתבים צהוב מילים מהלב אל הדף שיגיעו באוטו האדום אל חברים בקצוות הארץ. כי זה לוקח מלא זמן, יותר זמן מלסמס להם בקלות.
אז פלא שהרלוונטיות של דואר ישראל עומדת בספק? פלא שצריך לעשות שינויים ארגוניים כי הדברים כבר השתנו? לא פלא. אבל כרגיל, מתחילים לפטר את העובדים עם התפקיד הקטן ביותר, אלא שמרוויחים הכי מעט ואלו שמזיעים כמו חמורים כדי שהאזרחים יקבלו עד לביתם את ההודעה בדבר חבילת ה- E-Bay שהזמינו לפני כמה שבועות. יופי. בגלל ה-23 שקלים לשעה שמשלמים להם רשות הדואר תינצל מסגירה עכשיו!
אז העובדים החליטו שזה לא מתאים להם. האמת? אני מבינה אותם. אם נשארה פה טיפת סולידאריות בין בני אדם במדינה שלנו, מוטב לתת לה ביטוי כמה שיותר. שינויים ארגוניים בדואר? תנסו לראות איך משמרים את אלו שמזיעים כבר 30 שנים כדי לחלק לכם מכתבים עד לתיבה האישית שלכם. כל עוד עדיין צריך את רשות הדואר, צריך לדאוג קודם להם. תמצאו פתרון לאנשים שהיו נאמנים לרשות הדואר כמו אל משפחתם. תוודאו שלא ייזרקו לג'ונגל שוק העבודה עם ניסיון שאינו רלוונטי בשום עבודה שיחפשו. תתייחסו אליהם כמו אל בני אדם כשאתם מקימים וועדות שמנסות לפתור את הבעיות, תציגו פתרונות הוגנים ואמתיים. כי הכעס שלהם מוצדק.
עד אז, שהחבילה שלכם תצבור אבק.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס