דעה על סדר היום |

המלך הוא עירום

חברה נכתב על ידי

השבוע התרחשו שני אירועים משמעותיים אשר הציבו אותנו הבוגרים האחראים במערומינו!

השבוע ציינו את יום השנה האחד-עשרה להריגתה של רייצ'ל קורי ע"י דחפור צה"לי ברפיח. רייצ'ל קורי,פעילת ISM צעירה ילידת וושינגטון הניצבת אל מול דחפורי ההרס ומאמינה שבכוחה לשנות מציאות מעוולת.

השבוע התפרסם מכתבם השני של חברות וחברי תנועת הסרבנות החדשה או כפי שהוא נקרא מכתב השמיניסטים. חבורה של נערות ונערים הניצבת אל מול מכבשי המיליטריזציה של החברה הישראלית.

אז מה היה לנו כאן?

אנו הוריהם גדלנו אותם והשתדלנו לחנכם כיצד להבדיל בין הטוב לרע. ספרנו להם שחשוב לכבד את חבריהם, טוב לסייע לחבר חלש ושאסור להכות חברים! תמיד עדיף לדבר וליישב מריבות בשיחה. כלום יקום הורה כלשהו ויערער על אמיתות אלו? אך בפועל שיקרנו להם ונתנו ידינו לכינונה של מציאות בה אין מכבדים את האחר, מציאות בה החזק מדכא את החלש ממנו ומחלוקות נפתרות באמצעות דחפורים וטנקים.

אנו שולחים אותם מדי בוקר לבתי ספר שאנו הקמנו ואנו ממנים מתוך אמונה שהם מקנים לילדינו ערכים של צדק, שוויון וחתירה לשלום. אנו מתלבטים בשאלות לגבי רמת ההישגים של ילדינו בבית הספר וגאים על עשייתם החברתית. אך איננו ערים לכך שמתחת לאפינו אותו בית ספר מקדש ערכים של כוח ומחנך למיליטריזם.

עינינו נפקחות כאשר ילדינו, הנשמעים לצו מצפונם, מציבים בפנינו מראה המשקפת ללא רחמים את עוולות העולם אותו אנו "הבוגרים האחראים" בראנו עבורם. אם אלו השמיניסטים אשר מפנים אותנו למדריך לעבודת המנהל והמורה שפורסם ע"י משרד החינוך במסגרת "רפורמת עוז לתמורה". באותו מדריך מוצג מודל לתגמולם של מחנכי ילדנו המציב את אחוז המתגייסים לצה"ל כמדד המוביל. ואם זו רייצ'ל קורי שבמחיר חייה מספרת לנו סיפור אחר לגבי "פעולות החישוף" של צה"ל ברצועת עזה. אותה מכבסת מילים מאחוריה מסתתרת פעולה אגרסיבית של הרס בתים ויבולים חקלאים של קהילות פלסטינאיות בעזה.

אכן המלך עירום, אנו ניצבים עירומים אל מול ילדנו אשר עושים מעשה ולוקחים אחריות במקום בו כולנו כשלנו!

  כתבות ווידאו שחבל לפספס