דעה על סדר היום |

אין כניסה לשחקניות יהודיות!

חברה נכתב על ידי

בכתבה שפורסמה באתר מאקו נחשף לראשונה כי השחקנית אלין לוי נמצאת בתהליכי גיור ברבנות. לוי, שנולדה באוקראינה ועלתה לישראל כשהייתה בת ארבע, היא בתם של אב יהודי ואם נוצרייה. ועל כן, נחשבת לא יהודייה לפי ההלכה, אך רק לאחרונה הרגישה צורך ולכן החלה לעבור תהליך גיור. היא מקיימת את כל מה שנדרש ממנה ברבנות על מנת להצליח בתהליך הגיור. עד שלאחרונה דרשו ממנה שתחליף מקצוע היות ואין זה ראוי שיהודייה תהייה שחקנית.
מדובר פה באפליה חמורה משני היבטים; ראשית, אין כל מניעה שיהודי, ואפילו דתי, יהיה שחקן. ישנו אף גוף המאגד את השחקנים הדתיים ונקרא במה אחת, בו ניתן לראות כי ישנם שחקנים רבים, נשים וגברים שהם שומרי מצוות ועובדים בתחום הבמה. אלין לוי ויתרה על זכותה להופיע בשבת על מנת להתאים את עצמה לדרישותיה של הרבנות, אך זה לא הספיק להם. שנית, ישנה אפליה על רקע מגדרי, ספק אם אלין לוי הייתה גבר בתהליכי גיור היו מבקשים ממנה לוותר על הקריירה האמנותית שלה.
תהליך הגיור הרפורמי בחוץ לארץ הוא הרבה יותר פשוט ואינו מקשה על המתגייר כפי שמקשים עליו בישראל בתהליך. כשהגיעה אלין לוי לגיל המתאים היא קיבלה צו גיוס ושירתה שירות מלא בצה"ל, לצורך כך היא נתפסה מספיק יהודייה. או שאולי צריך להיות כמה שפחות יהודי כדי לשרת בצה"ל? שכן, תלמידי הישיבות אינם משרתים. ובכלל, העניין בו מגדירים אדם לפי "רמת יהדות" אינה נתפסת! הגיעה העת להגמיש את החוק באשר לאבחנה של מיהו יהודי ומי לא. הגיע הזמן לתת אלטרנטיבה לנישואין בישראל לאלו שאינם יהודים. ועוד יותר הגיעה השעה להתרכז באדם עצמו בלי לתת כל כך הרבה משמעות לדת, אנשים יכולים להיות טובים או רעים ללא קשר לדתם, עד מתי פרמטר הדת ישפיע על השיפוט כלפי בני אדם?

  כתבות ווידאו שחבל לפספס