דעה על סדר היום |

מאבקם של החזקים לשוויון

חברה נכתב על ידי

השבוע צוין יום זכויות האדם הבינלאומי, יום בו מעלים על נס מאבקים למען שוויון וצדק לכל אישה ואיש באשר הם. ביום זה צריך לזכור שכולנו נולדנו שוות ושווים לא משנה צבע העור, הלאום, הדת, העדה, המגדר או העדפה המינית.
חברי קהילת הלהט"ב התחדשו ביום זכויות האדם באייקון "השווה הכחול-לבן" המסמל את מאבקם המתחדש למען שוויון זכויות מלא. חברי הקהילה ותומכיהם הזדרזו להחליף את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק והקיר שלי הוצף באייקונים של "השווה הכחול-לבן" שנראה כיצירת אמנות קוביסטית. חברי ההומואים שרבים מהם משתייכים לאליטות החברתיות -כלכליות יודעים לנהל קמפיינים. הם יצירתיים, מצליחנים, מבוססים ומרושתים היטב.
2013-12-12
גברי הקהילה הגאים נאבקים להכרה בזכותם להורות: החל משרותי פונדקאות, דרך הזכות לאימוץ וכלה בהקלות מס כהורים בני אותו מגדר. על פניו מאבק ראוי וצודק, אך כמי ששייך לקהילה זו, בתוקף העדפתו המינית, קשה שלא להעלות מספר תהיות.
היכן הייתה קהילת הלהט"ב במאבקם של קבוצות אחרות לשוויון וצדק, האם הושמע קולה במאבקם של מבקשי המקלט? האם הם נקטו עמדה באשר לחוק פראוור העומד לגרש אלפי בדואים מבתיהם? מה הם חושבים על הגטו הגדול ביותר בעולם הנאור המתקיים בשטחים הכבושים?
ובתוך הקהילה עצמה האם מתקיים שוויון אמתי בין הומואים ללסביות? האם טרנסג'נדריות וטרנסג'נדים זוכים למעמד שווה? וותיקי הקהילה עדיין זוכרים כיצד הודחה טרנסג'נדרית שכיהנה כיו"ר אגודת הלהט"ב ע"י מספר סלבים גאים ממובילי הקהילה.
אך כנראה שחברי קהילת הלהט"ב יודעים דבר אחד או שניים על קמפיינים ועל מאבקים למען שווין זכויות שקטונתי מלהבינם. אין צורך בסולידריות בין קבוצות מיעוט מקופחות! כל שצריך הוא נגישות אל מוקדי הכוח הפוליטיים והלא אמרנו שהם מוצלחים ומרושתים.
הינה ההוכחה: שרת הבריאות יעל גרמן מיהרה לכנס מסיבת עיתונאים ולהכריז על מהפכה בחוק הפונדקאות, אשר תאפשר להומואים להפוך להורים באמצעות פונדקאיות בישראל. והגדילה עשות בהכריזה: "זה שלגבר אין רחם לא אומר שהוא לא יוכל לממש את הכמיהה שלו לילד". נכון כבוד השרה הוא יכול לעשות שימוש בגופה של אישה הנמצאת במצוקה כלכלית.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס