ידיעה כתובה |

: מתרגל "פאלון גונג" סיני עומד בפני גירוש

חברה נכתב על ידי

יאנג יונג-הוי חי בתל אביב כבר 16 שנים ומתרגל מזה 11 שנה בשיטה הרוחנית "פאלון גונג", הנרדפת בסין על ידי המשטר.

יאנג הגיע לארץ על אשרת עבודה, ומשנגמרה לו האשרה הגיש בקשה למקלט מדיני בישראל מכיוון שאמונתו, פאלון גונג (פאלון דאפא), נרדפת קשות בסין. נציבות האו״ם בארץ קבעה לאחר ראיונות עמו כי הוא אכן מתרגל מסור של פאלון גונג, וכי אם יוכח כי נשקפת לו סכנה בסין – יש מקום להכיר בו כפליט. עם זאת, בקשתו נדחתה על ידי משרד הפנים בעילה שאין הוכחה לכך שהרשויות הסיניות יודעות על כך שהוא אכן מתרגל פאלון גונג.

יאנג משתתף באופן קבוע בפעילויות מחאה של מתרגלי הפאלון גונג בישראל נגד הרדיפה הברוטאלית הנמשכת בסין כבר 18 שנה. הוא מחזיק בשלטים מול שגרירות סין, יושב במדיטציה על הטיילת בתל אביב ומחתים על עצומות למען הפסקת הרדיפה במולדתו.
הניסיון ממדינות אחרות מראה כי שגרירויות סין מנהלות מעקב צמוד אחר פעילויות מסוג זה ומתרגלים פעילים אשר חוזרים לסין ״זוכים״ שם לרדיפה ואף לעינויים קשים, לעיתים עד מוות.

לאחרונה נחשף בתקשורת שהשלטונות הסינים משתמשים בטכנולוגיה מערבית של זיהוי-פנים כדי לרדוף מתנגדים לשלטון. ישנם עדים לכך שלפחות באירוע אחד בו השתתף יאנג מול השגרירות הסינית בתל אביב נראו צלמים סינים אשר צילמו את האירוע ולאחר מכן נכנסו לתוך בנין השגרירות. בגרמניה זכה מקרה דומה בו גורשה משפחה של מתרגלים לסין לפרסום רב בתקשורת, כשזמן קצר לאחר הגירוש לסין נכלא אב המשפחה המגורשת, ג'יאנג רנג'נג, במחנה לעבודה בכפייה באשמת תרגול פאלון גונג.

יש לציין כי על פי התשובה שקיבל יאנג מרשויות ההגירה, גם להן אין ספק כי הרדיפה נגד מתרגלי הפאלון גונג בסין היא אמיתית וחמורה. לא זאת בלבד, מחקרים בלתי תלויים מאמתים את העובדה שהמשטר בסין מבצע בצורה שיטתית קצירת איברים בכפייה ממתרגלי פאלון גונג עבור התעשייה הסינית של השתלות האיברים.

נדרשת פעולה מהירה על מנת להציל את יאנג מגירוש לסין. רוב מדינות המערב מכירות במתרגלי הפאלון גונג כזכאים למקלט מדיני, ובמקרה דומה לפני כשנתיים נקטה נציבות האו״ם בז׳נבה בפעולה והשיגה אשרת פליט בארה״ב למתרגלת פאלון גונג שעמדה בפני גירוש מישראל לסין. בישראל יש כמה עשרות מתרגלי פאלון גונג, רובם הגדול ישראלים ומתוכם כמה מתרגלים בודדים בלבד שהם אזרחים סינים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס