ידיעה כתובה |

: שגרת לימודים בשטחים הכבושים

מדינה נכתב על ידי

שנת הלימודים החלה בספטמבר גם בשטחי C. בניגוד לתלמידים בתוך הקו הירוק, חבריהם בגדה נוטים להיתקל בחיילים ומחסומים בדרכם לבתי הספר.

בחברון, אחד מהמחסומים שהציב הצבא עומד במרחק של כ-30 מטרים מבי"ס יסודי ובמרחק עשרות מטרים ספורים מהכביש המוביל למערת המכפלה ולהתנחלות קריית-ארבע. כדי להגיע לבית הספר, על התלמידים והמורים לעבור במחסום המונע מעבר של כלי רכב אך הולכי רגל רשאים לעבור בו. מדי פעם, ובאופן בלתי סדיר, עומדים במקום חיילים ובודקים את העוברים. ארגון "בצלם" תיעד במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר מקרים בהם "הציקו" חיילי צה"ל ומתנחלים לתלמידי ומורי בית הספר.

מוהנד א-זעתרי, בן 35, מורה בבית הספר סיפר: בשנים האחרונות חיילים נכנסו לבית הספר פעמים רבות. הם גורמים לפחד ולחרדה בקרב התלמידים, שמשפיעים על הישגיהם הלימודיים ועל מצבם הנפשי. הילדים גם עוברים לעתים קרובות חיפושים בתיקים שלהם ואף נעצרים. גם אנחנו, צוות המורים, סובלים מהליכי חיפוש ועוכבנו מספר פעמים בעבר בעת ההגעה לשער שמוביל לבית הספר. לכל אלה יש השפעה גם על מספר הנרשמים לבית הספר, כי המשפחות מעדיפות לחסוך את כל זה מילדיהם.

ב-9.11.17 אמור היה להתקיים בבית הספר אירוע לציון יום הזיכרון למותו של יאסר ערפאת, במהלך השיעור הראשון. בשעות הבוקר, בשעה שהמורים והתלמידים היו בדרכם לבית הספר, הם הבחינו בעשרות חיילים בסמוך לבית הספר. למשך כחצי שעה מנעו החיילים מהתלמידים ומהמורים לעבור בשער. כאשר לבסוף אפשרו להם לעבור, החליט בית הספר לבטל את האירועים שתוכננו לאותו יום.

צילום: "בצלם"

בסביבות שעות הצהריים באותו היום, החליט המורה א-זעתרי ללוות את התלמידים שסיימו את יום הלימודים שלהם דרך השער. חלק מהתלמידים עברו בשער ללא כל בעיה, אך החיילים עיכבו שוב את א-זעתרי. בעקבות זאת, התאספו כמה ממורי בית הספר וכמה מהתלמידים והניפו דגלי פלסטין. בתגובה, החלו החיילים לדחוף ולצעוק על הנוכחים לעזוב את המקום. אירועים אילו אינם חריגים אלא משקפים את שגרת החיים והלימודים בשטחי הגדה המערבית.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס