ידיעה כתובה |

: נמנעה הגעת פעילי שלום פלסטינים לטקס

חברה נכתב על ידי

משרד הביטחון סירב היום (ה', 27/4/2017) לאשר את כניסתם של 225 פלסטינים לישראל להשתתפות בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני שיתקיים זו השנה ה-12 בתל-אביב. זאת לאחר שמארגני הטקס קיבלו אישור ביטחוני לכניסת 170 פלסטינים לבקשות שהוגשו באופן פרטני מוקדם יותר השבוע. 

הודעת שר הבטחון הגיעה בעקבות שאילתא דחופה שהגישה יו״ר מרצ ח״כ זהבה גלאון. בעקבות ההודעה אמרה גלאון: ״הביטול של משרד הביטחון את האישורים הוא ניסיון לטרפד כל סיכוי לאירוע משותף של ישראלים ופלסטינים לציון בדרך שונה ואלטרנטיבית של יום הזיכרון.״

מתנועת לוחמים לשלום נמסר בתגובה להחלטה: "טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני הוא אחד האירועים הבודדים בישראל שמצליחים לקרב בין ישראלים ופלסטינים מעל במה אחת ולהעביר מסר פומבי בעד שלום. ב-12 השנים שבהן מתקיים הטקס השתתפו בו אלפי בני אדם ובזכותו ישראלים ופלסטינים רבים עברו תהליך אישי של מעבר לפעילות אקטיבית נגד אלימות ובעד שלום וקירוב בין שני העמים. מעגלי ההשפעה שנוצרים בעקבות הטקס רחבים ומניעים אנשים לדיאלוג רציף שנמשך שנים רבות. הדוברים השנה בטקס, כמו גם הפלסטינים המגיעים להשתתף בו, לוקחים על עצמם את השליחות האמיצה לשאת מסר של פיוס למרות הביקורת המושמעת כלפיהם בנוגע להשתתפות בטקס שכזה ביום הזיכרון הישראלי, בכדי להביא לסיום הסכסוך ולמען עתיד שני העמים. אנחנו קוראים למתאם פעולות הממשלה בשטחים ולשר הביטחון לאפשר לפלסטינים פעילי לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות להגיע ולקחת חלק בטקס".

מפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני נמסר בתגובה להחלטה: "החלטת שר הביטחון מהווה הטחת עלבון נוסף, במשפחות ובהורים שכולים שהסכסוך גבה מהם את המחיר הכואב ביותר האפשרי. זו השנה ה-12 שאנו עורכים את טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני. 11 אירועים שהצליחו לתת תקווה לשני הצדדים, תקווה שניתן להגיע לפיוס, תקווה ששותפים לה רבים, ישראלים ופלסטינים כאחד. ההחלטה של השר ליברמן, מבקשת לגדוע את מעט התקווה שעוד קיימת ומשדרת מסר של חוסר רצון של המדינה להקשיב, אפילו להכיר בסבלו של הצד השני. השותפים הפלסטינים שלנו מנסים להחדיר מסר של תקווה לחברה שהייאוש אוכל בה. המדינה תמיד טוענת שאין עם מי לדבר אך כאשר ישנה הזדמנות לשמוע את הצד השני, היא אוטמת את אוזניה. ההחלטה הזו, רק תחזק את הקיצונים, את מי שנאבקים נגד כל סוג של הידברות. עדיין לא מאוחר למדינה להתעשת, ותאפשר את קיומו של האירוע החשוב הזה, גם בפעם ה-12."

מתוך הטקס בשנה שעברה. "אירוע שהצליח לתת תקווה לשני הצדדים, תקווה שניתן להגיע לפיוס, תקווה ששותפים לה רבים, ישראלים ופלסטינים כאחד" 

תפילת האמהות (לדף הכתבה »)

מקהלת ראנא, דנה ברגר, סיהראב אבו לסאן, שילה פרבר - בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף, שהתקיים בת"א ביום שלישי 10 במאי 2016. הטקס הופק ע"י תנועת לוחמים לשלום בשיתוף פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני למען שלום ופיוס.
הופק ע"י: | עלה ב: 11/05/2016

  כתבות ווידאו שחבל לפספס