ידיעה כתובה |

: מחר, הפגנה מול בג"צ נגד גירוש הפליטים

חברה נכתב על ידי

בימים אלו דן בית המשפט העליון בהליך הגירוש לאריתריאה, סודן ולמדינות השלישיות רואנדה ואוגנדה, בהן לא ניתנת לפליטים כל הגנה.

מאז הוקמה הגדר בגבול, כמעט שאין עוד מבקשי מקלט המגיעים לישראל. האחרונים שהגיעו לגבול נרצחו בידי כוחות הביטחון המצריים. ראש הממשלה, שרי הפנים, שרים בכירים ומקבלי החלטות הודיעו בפומבי על כוונתם לגרש את הפליטים. ואכן, מדינת ישראל גירשה כבר אלפי פליטים בשנים האחרונות למקומות מסוכנים אשר גבו את חייהם של פליטים שחיו פה.
עם מרבית המגורשים מישראל ניתק הקשר, אין מידע על מי בחיים. למעטים הזכות והיכולת להתקשר עם קרוביהם כאן ולהודיע כי הם עודם בחיים. נציגי ממשלת ישראל אינם יכולים לערוב לבית המשפט לביטחון הפליטים, לא במדינות השלישיות ובוודאי שלא בארצות המוצא.
מבקשי המקלט שהורחקו לרואנדה או לאוגנדה נאלצים להמשיך במסע הפליטות, מסע מסוכן בו הם נסחרים על ידי רשתות הברחה, נופלים לידיהם של דעא"ש וכנופיות רצחניות, מוצאים את מותם במדבריות הסהרה ובלוב, או בלב ים.
רק בידי בית המשפט להציל את ישראל מן העוולה שבגירוש פליטים בניגוד לכל אמנה בינלאומית. גורל הפליטים תלוי בהחלטה של שופטי העליון.

צפו: הפגנה נגד גירוש מבקשי מקלט, 2015:

הפגנה נגד גירוש מבקשי מקלט (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הפגנה נגד גירושם של מבקשי מקלט וניצולי רצח עם מישראל בחזרה לאפריקה. ההפגנה נערכה בכיכר הבימה בתל אביב.
הופק ע"י: | עלה ב: 03/05/2015

מתוך הצהרתם של פליטים, ערב ההפגנה שתיערך מחר (ה', 26/1/2017) בירושלים: "מדינת ישראל זנחה אותנו, היא אינה בודקת את בקשות המקלט שלנו, ויש שהיא דוחה על הסף את הבקשות על אף שבית הדין לעררים קבע שאין לראות את השרות הצבאי הכפוי כנימוק לדחייה גורפת. המדינה בוחרת גם שלא להעניק מעמד פליט זמני לאיש ממבקשי המקלט מאריתריאה. מזה כחמש שנים, מאז הוקמה הגדר בגבול, כמעט שאין עוד מבקשי מקלט המגיעים לישראל. האחרונים שהגיעו לגבול נרצחו בידי כוחות הביטחון המצריים, כפי שקורה לאחינו באריתריאה ובסודן, אנו מודים למדינת ישראל על המקלט הזמני שניתן לרבים מאיתנו. זכינו לחיות, אך אנחנו מבקשים שתשקלו את ההשלכות להחלטתכם בזהירות יתרה."

אילוסטרציה: הפגנת פליטים

הפגנת פליטים נגד גירוש, 2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס