ידיעה כתובה |

: לראשונה בכנסת – יום השפה הערבית

חברה נכתב על ידי

ביום שלישי, 24.05.16, החל משעה 8:30, יתקיים "יום השפה הערבית בכנסת."

יום השפה הערבית יצויין לראשונה בכנסת, ובמהלכו תתכנסנה מספר ועדות לדון בקידום השפה הערבית בתחומים השונים. היום יסתיים בכנס בהשתתפות אקדמאיים, חברי וחברות כנסת ועמותות שונות, אשר ידונו בנושא "השפה הערבית בעין הסערה: מה בין מעמדה הרשמי לבין מעמדה בפועל?"

ערבית הינה שפה המוכרת כשפה הרשמית השנייה במדינת ישראל, אך קיים פער מהותי בין מעמד רשמי זה לבין מקומה בציבור. בהזמנה ששלח לכנס ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין, הוא מצטט את בית המשפט העליון בפסיקתו כי ״הערבית היא שפתו של המיעוט הגדול ביותר בישראל, החי בישראל מימים ימימה. זוהי שפה הקשורה למאפיינים תרבותיים, היסטוריים ודתיים של קבוצת המיעוט הערבית בישראל." ח"כ ג'בארין מוסיף בהזמנה כי כולו "תקווה שהדיונים ביום המיוחד בכנסת ישמשו פלטפורמה לקידום מעמדה של הערבית, לדיון נוקב בצעדים שיש לנקוט כדי לחזק אותה, ולמאמץ שיש לעשות כדי שתשמש סוף סוף גשר אמיתי לחיים משותפים, לשלום ולכבוד."

מהלך היום, כפי שפורט בהזמנה

מהלך היום, כפי שפורט בהזמנה

  • צפו: אמנם ערבית הינה השפה הרשמית השנייה במדינת ישראל, אבל מה קורה כאשר אזרח מחפש מידע בערבית באתר פיקוד העורף או בשיחת טלפון עמם? 

פיקוד אנא עארף (לדף הכתבה »)

מה קורה כאשר אזרח מחפש מידע בשפה הרשמית השנייה במדינת ישראל באתר פיקוד העורף? ומה קורה כאשר פיקוד העורף מקבל שיחה מאזרח דובר ערבית המבקש מידע בנושא התגוננות מפני טילים? יצאנו לבדוק...
הופק ע"י: | עלה ב: 20/11/2012

  כתבות ווידאו שחבל לפספס