ידיעה כתובה |

: מח"ט הורג נער פלסטיני- התיק נסגר

מדינה נכתב על ידי

הפקליט הצבאי הראשי אומנם הודיע כי מצא כשל מבצעי בהתנהגות המח"ט שירה למוות בנער פלסטיני אך לא עבירה פלילית ולכן הורה על סגירת תיק החקירה בנושא. בארגון "בצלם", שחשף את תיעוד התקרית, טוענים כי החלטת הפצ"ר היא חלק בלתי נפרד ממנגנון הטיוח שהוא מערכת החקירות הצבאית.

תחקיר בצלם ותיעוד הוידיאו של הירי של מח"ט בנימין במוחמד עלי-כוסבה בן ה-17, בקלנדיה ב-03/07/15 חשף כי המח"ט ירה בו למוות, בניגוד לחוק וכי החיילים הפקירו את עלי-כוסבה הפצוע במקום ועזבו בלי להגיש לו סיוע רפואי.

  • צפו בגרסה מעובדת של תיעוד הווידיאו, שבה הוגדל אזור ההתרחשות:

בבצלם מסבירים כי "אל"ם שומר הרג את מוחמד על-כוסבה בן ה-17 בשלוש יריות בפלג הגוף העליון, אחת מהן בראשו. קביעת הפצ"ר (הפרקליט הצבאי הראשי) כי הירי היה חוקי שכן הקצין טען שכיוון לרגליים אולם לא דייק בירי, משקפת יותר מכל את נכונות מערכת החקירות להתעלם מהוראות הפתיחה באש ומהחוק, ובלבד שתוכל לפטור את אנשי כוחות הביטחון מאחריות להרג לא חוקי של פלסטינים".

בארגון מבקשים גם להזכיר כי ההרג הבלתי חוקי זכה לגיבוי מידי וגורף מצד אלוף פיקוד המרכז וכמה שרי ממשלה. "התבטאויות אלו מוסיפות חומרה לאירוע שכן באמצעותן מעביר הדרג הפוליטי והצבאי הבכיר ביותר מסר שאינו חוקי לחיילים המשרתים בשטחים: מותר ואפילו רצוי לירות כדי להרוג מיידה אבנים פלסטיני, גם אם הוא נמלט ואיננו מהווה עוד סכנה. התבטאויות כאלה מרוקנות מתוכן את המגבלות הרשמיות על שימוש בכוח בכלל, ועל ירי חי בפרט, והן מייתרות את הוראות הפתיחה באש, שלכאורה נועדו להסדיר את השימוש בנשק חם בשטחים", כך לפי הארגון.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס