ידיעה כתובה |

: צה"ל עדיין מגייס על פי צבע עור

חברה נכתב על ידי

מחאת הצעירים יוצאי אתיופיה בקיץ 2015 דחפה את הממשלה להקים וועדת שרים שבראשה עמד ראש הממשלה, לגיבוש תכניות פעולה במשרדים החברים בוועדה. במסגרת התכנית הממשלתית החליט הצבא, כמו גופים אחרים במשרדי הממשלה, לבטל את כל התכנית המבדלות וביניהם "אמיר", שבמסגרתה מגייסים חיילים צברים ממוצא אתיופי בנפרד. אתמול (08/03/16) נערך גיוס נוסף לתוכנית.

במסגרת התכנית הממשלתית החליט צה"ל  לבטל את כל התכנית המבדלות וביניהם "אמיר", שבמסגרתה מגייסים חיילים צברים ממוצא אתיופי, מעלים אותם על אוטובוסים נפרדים בדרך לטירונית אתיופית ייחודית. בישיבה האחרונה של הוועדה, שנערכה ב-18 בינואר, הכריז רוה"מ שהתכנית תבוטל לאלתר. כך לפחות, דבררו זאת הפקידים, ח"כים ונציגי ציבור ממוצא אתיופי אשר חברים בוועדת השרים.

אתמול (08/03/16), בניגוד להבטחות, נערך גיוס נוסף של חיילים ממוצא אתיופי לתכנית "אמיר". האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה קוראת בתגובה לכך, "לבטל לאלתר את התכנית, משום שהצורך של הצבא לעמוד בהתחייבויותיו כלפי מפעיל התכנית 'מכון פוירשטיין', אינו הצורך של החיילים ממוצא אתיופי". בנוסף קוראים באגודה לכל הנוגעים בדבר- ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אכ"א, "נא מנעו מכולנו את הבושה הזו של העלאת חיילים יוצאי אתיופיה באוטובוס נפרד, ובטלו את התכנית לאלתר!".

  • צפו: קבוצות מיעוט כגון אתיופים, בדואים או דרוזים מנסים להשתלב בחברה דרך השירות הצבאי. אך מסתבר, שההדרה בחברה שלנו חזקה יותר אפילו מהאתוס הצבאי. על הצבא כקרש קפיצה וכרטיס כניסה לחברה הישראלית:

הצבא ככרטיס כניסה לחברה הישראלית (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

קבוצות מיעוט כגון: אתיופים, בדואים או דרוזים מנסים להשתלב בחברה דרך השירות הצבאי. אך מסתבר, שההדרה בחברה שלנו חזקה יותר אפילו מהאתוס הצבאי. על הצבא כקרש קפיצה וכרטיס כניסה לחברה הישראלית, בכתבה הבאה.
הופק ע"י: | עלה ב: 31/12/2013

  כתבות ווידאו שחבל לפספס