ידיעה כתובה |

: חדשות טובות לפעילות\ים למען זכויות בע"ח

סביבה נכתב על ידי

משרד החקלאות ביטל היתר יבוא לאונייה שהובילה כ-13 אלף עגלים וכבשים עקב תקלה באונייה.

האוניה "Ocean Outback", שהובילה 7,400 כבשים ו-5,600 עגלים לפיטום ולשחיטה בישראל, יצאה מאוסטרליה בדרכה לישראל לפני כשבוע, אך התעכבה ליד חופי אוסטרליה בשל תקלה במנוע שהתגלתה בסמוך לעזיבתה את נמל פרימאנטל.

בעקבות התקלה העמותות "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" פנו לשר החקלאות אורי אריאל וליו"ר השירותים הווטרינריים ד"ר נדב גלאון, ודרשו לבטל את היתר היבוא לאונייה המדוברת ולהשעות את המשלוחים החיים מאוסטרליה עד לביצוע תחקיר מקיף על השלכות תקלות מסוג זה. בעמותות חוששים כי התקלה תסתיים במוות המוני של בעלי-חיים בעקבות החום הכבד, הצפיפות באוניה והבעיות באוורור בזמן  שהאונייה אינה בתנועה.

העמותות בירכו את שר החקלאות על ביטול המשלוח: "משרד החקלאות פעל היטב כשהחליט לעצור את היבוא, ולחסוך מ-13 אלף בעלי-חיים מסע מייסר שעלול היה להתארך משמעותית לנוכח התקלה במנועי האונייה. אנו מקווים כי ההיתר לא יחודש והביטול יישאר בעינו, וקוראים לשר אורי אריאל לאסור על כל 'המשלוחים החיים'. הובלת בעלי-חיים על פני יבשות וימים בבטן אונייה צפופה היא התעללות מיותרת, שמנוגדת לחוק צער בעלי-חיים".

זוהי התקלה החמישית ב"משלוחים החיים" מאוסטרליה לישראל בשנתיים האחרונות. ב-2014 התרחשה תקלה בספינה "Ocean Drover" (אף היא בבעלות של אותו יצואן, Wellard) שהפליגה לישראל ולירדן. בעקבות התקלה הזו מתו 1,865 כבשים ועגלים. באוסטרליה גוברות הקריאות לאסור על "המשלוחים החיים" לישראל. הארגון "Animals Australia" קרא לציבור האוסטרלי לפנות לחברי הפרלמנט בבקשה לפעול לאיסור על "המשלוחים החיים".

משלוחים חיים – משלוחי מוות (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מיצג והפגנה של פעילי זכויות בעלי חיים נגד הגדלת כמויות המשלוחים החיים של עגלים וטלאים לבשר מאוסטרליה לישראל
הופק ע"י: | עלה ב: 21/09/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס