ידיעה כתובה |

: "משבר הדיור הוא תוצאה של מדיניות ממשלתית"

חברה נכתב על ידי

הכנסת ציינה אתמול (27.10.2015) את יום הדיור ביוזמת שדולת הדיור ופורום הדיור הציבורי בשורה של דיוני ועדות, דיוני מליאה וכנס מרכזי בנושא הדיור הציבורי. בכנס השתתפו חברי כנסת רבים ושורה של ארגונים חברתיים ודיירי דיור ציבורי.

ח"כ דב חנין, יו"ר עמית בשדולת הדיור: "משבר הדיור הוא תוצאה של מדיניות. הוא לא קרה במקרה. זה מה שקורה כשהמדינה נסוגה מהאחריות שלה לדיור לאזרחיה. זה מתבטא גם בתקציב, וגם בתכניות הממשלתיות, בחיסול המתמשך של הדיור הציבורי ובהפקרת האזרחים לשוק שכירות משתולל. המפתח ליציאה מהמשבר חייב לעבור דרך חזרה של המדינה לתמונה. בקנייה ובנייה דירות ציבוריות חדשות, בפתרונות דיור חברתי וציבורי בהיקף גדול". מאגר הדירותה ציבוריות מצטמצם והדיור הציבורי הפך לפתרון לקבוצה הולכת ומצטמצמת, עם קריטריונים נוקשים ואכזריים. אני מברך את שר השיכון על אישור חוק השקיפות בדיור הציבורי שנכון חברתית וכלכלית ויהפוך את הזכאים מנתינים לאזרחים בעלי זכויות. דיור ציבורי היא דרך המלך לפתרון בעיית הדיור".

אורלי לוי אבקסיס, יו"ר עמיתה בשדולת הדיור: "אחת החובות המרכזיות של המדינה לאזרחיה היא לסיפוק הזכות לדיור. השדולה נאבקת שנים על הנושא ונראה שהמאבק נושא פרי ויש התקדמות בנושא. מלאי הדיור הציבורי עדיין נמצא בחוסר גדול ואנחנו מתכוונים לפעול בעניין. אנחנו ממשיכים להיאבק על חוק סיוע ריאלי בשכר דירה. ואנחנו מעבירים כאן מחאה על הכוונה להנפיק את עמידר בבורסה. הם רואים בדיור הציבורי חולייה חלשה. לא ניתן לזה יד".

ריקי בן לולו, פעילה בדיור הציבורי:"מברכים על ההבטחות אבל מחכים לראות בשטח ובחקיקה – הגדלה מאסיבית של מלאי הדירות, הרחבת הקריטריונים, סיוע מוגדל בשכר דירה, ולא עוד משפחות שנזרקות לרחוב".

אלי כהן, יו"ר עמית בשדולה: "בועדה להתחדשות עירונית אנחנו מקדמים הגנה על דיירי הדיור הציבורי בתהליכי התחדשות עירונית. כך שלא תתאפשר הגלייה של דיירים מהדירות ולא העלאה בשכר דירה בעקבות פרוייקטים של פינוי בינוי".

שר השיכון יואב גלנט: "נשקיע בשנה הקרובה מיליארד שקל בדיור הציבורי. הזכות המינימאלית היא שלכל אדם בישראל תהיה קורת גג מינימאלית. ראוי ששכבות שהכנסתן גבוהה יסייעו לשכבות החלשות יותר כדי לקיים את זה"

משרד השיכון התחייב במהלך אותו יום – "המדינה תשמור אחוז מסויים של דירות לזכאי דיור ציבורי לפי הצורך במסגרת פרוייקטים של מחיר למשתכן ודירה להשכיר." ועדת הכלכלה אישרה החלת דין רציפות על הצעת חוק שמוביל ח"כ דב חנין להחלת חובת שקיפות ומתן מידע לדיירים על משרד השיכון וחברות הדיור הציבורי. בועדה להתחדשות עירונית הוצג מסמך חדש של משרד השיכון להגנה על דיירים בהתחדשות עירונית המעגן את הדרישות המרכזיות של שדולות הדיור: "לא תהיה הגליה של דיירי הדיור הציבורי, לא תהיה העלאה בשכר הדירה שלהם כשיחזרו לדירות, דיירי הדיור הציבורי יקבלו דירה גדולה יותר לפחות ב- 15 מ״ר וכן ייבחן נושא תשלומי ועד בית."

מיום הדיור בכנסת בשנה שעברה:

הדיור הציבורי- הסיבוב האחרון (לדף הכתבה »)

"יום הדיור" של שדולת הדיור החברתי בכנסת שנערך השבוע, התחיל ברגל שמאל. מיד עם פתיחת דיוני הועדות בבוקר, פעילי הדיור הציבורי התפרצו בישיבת ועדת הפנים והתנגדו לניסיון להעביר את תכניות הותמ"ל- לבניית עשרות מתחמי מגורים ברי השגה באזורים מועדפים לדיור- ללא הקצאה לדיור הציבורי. מטרת הספין של ח"כ רגב מלפני מספר שבועות, כאילו הצליחה להעביר מעל מיליארד שקלים לטובת הדיור הציבורי, נחשפת כעת- להסיט את תשומת הלב מכוונת האוצר להוציא את הדיור הציבורי מתכניות המתחמים המועדפים לדיור ולמנוע בכך בניית אלפי דירות חדשות, שכל כך חיונית לדיור הציבורי הגוסס. ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו"ר משותפת של שדולת הדיור החברתי חשפה כי פקידים גבוהים סרבו לשלב הקצאה של 5%- 10% מתכניות הבניה ברת ההשגה של הותמ"ל לטובת הדיור הציבורי מחשש שזה יוריד את ערך הנכסים. בישיבה הסוערת ביקשה היו"ר ח"כ מירי רגב למנוע את זכות הדיבור מאזרחים משוכני הדיור הציבורי שנכחו בישיבה ואף נעלה את הישיבה פעמיים ולבסוף כאמור, פיזרה את הישיבה. סיקור ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ב- 22.07.2014. לראיון ברדיו כל השלום על כתבה זו.
הופק ע"י: | עלה ב: 23/07/2014

  כתבות ווידאו שחבל לפספס