ידיעה כתובה |

: הועדה למעמד האשה תדון במלחמה בזנות

חברה נכתב על ידי

לפי הערכות, כעשרת אלפים נשים מועסקות בזנות בישראל, חלקן הגיעו לישראל כדי שיסחרו בהן למטרות מין. הוועדה לקידום מעמד האישה תדון ביום שני הבא (12/10/15) בשעה 10:00 בשאלה האם המדינה עושה די כדי להילחם בתופעה.

על פי ידיעה באתר e.part, סקר שערך משרד הרווחה בשנה שעברה, מצא ש-83% מהציבור חושבים שהמדינה צריכה לפעול יותר לצמצום ממדי הזנות, אך רק 42% מהמשיבים סברו כי יש להעניש את לקוחות הזנות, ו- 59% סבורים כי יש למסד את הזנות. רוב מוחלט מהנשאלים העריך שנשים העוסקות בזנות סובלות מנזק גופני ונפשי חמור.

הפללת לקוחות הזנות: בעד ונגד (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הועדה לקידום מעמד האישה החליטה היום (27/5/2014) להעביר את הצעת החוק להפללת לקוח של שרותי זנות, שהגישה ח"כ זהבה גלאון, לוועדת השרים לחקיקה ב-29/6/2014 לקראת קריאה ראשונה במליאת הכנסת. יצאנו לשאול את האנשים ברחוב, מה דעתם על חוק שיפליל את לקוחות הזנות, והאם הם חושבים שהוא יסייע בצמצום התופעה.
הופק ע"י: | עלה ב: 27/05/2014

בעשורים הקודמים פשתה בישראל תופעת סחר בנשים. לפי הערכות המשטרה, בתחילת העשור הקודם שהו בישראל כ-3,000 נשים זרות שנסחרו למטרות זנות. מאמץ משותף הן במישור החקיקתי, והן במישור האכיפה, הצליחו לפי הערכות לצמצם באופן משמעותי את היקף הסחר בנשים.

ובכל זאת, כאמור, אלפי נשים עדיין בישראל עוסקות בזנות, ורבות מקורבנות הסחר בנשים נותרו בישראל, כשהן זקוקות לסיוע משמעותי כדי להשתקם, בין היתר במישור הסוציאלי והבריאותי.

זנות הורגת (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עצרת זכרון ומחאה בעקבות התאבדותה של ג'סיקה, אשה בזנות, בדירה בה חייה ונוצלה. העצרת התקיימה ברחוב הירקון ב-22.8.2015. לראיון ברדיו כל השלום על סיקור העצרת.
הופק ע"י: | עלה ב: 24/08/2015

הצעת חוק הפללת לקוחות זנות עלתה לדיון כבר מספר פעמים בעבר, אך המדיניות הנוכחית בישראל נמנעת מהפללת הלקוחות עצמם – אלא רק את אלה המשדלים לזנות. כמו כן, ארגונים חברתיים שונים מבקרים את העובדה שלא קיים סל שיקום ייעודי לנשים שעסקו בזנות, בעיה שכבר הכירו בה במשרד הרווחה. ביום שני, 12/10/2015, תדון הוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת בנושא הזנות ובשאלה מה אפשר לעשות כדי להילחם בתופעה.

הלקוח לא תמיד צודק (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

תעשיית המין בישראל מגלגלת קרוב לשני מיליארד שקלים בשנה. אלפי נשים מוצאות עצמן כלואות במעגל הזנות בשל ניצול מיני בילדותן, בצירוף נסיבות חברתיות וכלכליות קשות. הצעת החוק להפללת הלקוח של שרותי הזנות, עברה בקריאה טרומית בכנסת הקודמת ועתה מנסים הארגונים החברתיים להחזיר את החוק לקריאות נוספות. יישומו של החוק צפוי לעלות כסף רב, ולכן קיים החשש כי כדי להעבירו, יסירו ממנו מציעי החוק את מסלולי השיקום. אז, אותן נשים העוסקות בזנות מחוסר ברירה, גם יאבדו את מקור פרנסתן וגם את האפשרות לשיקום.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/02/2014

  כתבות ווידאו שחבל לפספס