ידיעה כתובה |

: הפגנה נגד הרפורמה בשוק הבשר

סביבה נכתב על ידי

צעדה מפתח תקווה לרמת גן: פעילים יצעדו היום נגד הרפורמה בשוק הבשר.

פעילים יצעדו היום, 10.09.15, החל משעה 17:30 לאורך ציר ז'בוטינסקי, מפתח תקווה ועד רמת גן, במחאה נגד "רפורמת העודפים". הצעדה תיערך בדממה. הפעילים ילבשו חולצות צהובות ויחזיקו תצלומים המתארים את הסבל של האפרוחים בתעשיית הבשר. בסיום הצעדה אמורה להתקיים מחאה רועשת.

צפו בסיקור של "יום הזדהות עם בעלי חיים במשקים" שנערך לפני כשנה וצולם על ידי הטלוויזיה החברתית:

יום הזדהות עם בעלי חיים במשקים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ביום שישי, ה- 10/10/2014, נערך בכיכר רבין בתל אביב מיצג לציון יום ההזדהות עם בעלי החיים במשקים. פעילים רבים בחולצות לבנות החזיקו שלטים בשפות שונות והדגימו כמה בעלי חיים נרצחים בכל רגע בתעשיית המזון.
הופק ע"י: | עלה ב: 14/10/2014


במשך שנים היו עודפים גדולים בשוק בשר העוף. כמות האפרוחים שגודלו לבשר הייתה גדולה באופן ניכר מהביקוש בשוק, מה שגרם לאי יציבות בענף ובמחירים ולפגיעה כלכלית קשה במגדלי העופות הקטנים, שחלקם פרשו מהתחום. לכן הוחלט להגביל את כמות האפרוחים ולהתאימה לביקוש בשוק. כתוצאה מכך, משחטות רבות החלו לעבוד ארבעה ימים בשבוע, במקום חמישה. כך נחסך סבל עצום מעשרות מיליוני אפרוחים בשנה, שלא בקעו אל תוך המציאות הקשה של המדגרות, הלולים והמשחטות.
אולם, שר האוצר משה כחלון מתכנן לבטל את ההסדר למניעת עודפים בענף בשר העוף, דרך סעיף בחוק ההסדרים, וכך למנוע כל אפשרות לוויסות כמויות האפרוחים בענף. הדבר יביא לגידול דרמתי של כעשרה אחוזים במספר בעלי החיים בתעשיית המזון בישראל מבלי שיש ביקוש בשוק לכמות בסדר גודל זה של אפרוחים. מבחינת משרד האוצר, זהו ניסיון ליצור עודפי אפרוחים אשר, לטענתם, יורידו את המחירים בשוק. פעילי זכויות בעלי החיים טוענים כי מדובר בלמעלה מעשרים מיליון אפרוחים עודפים שיעברו כל שנה את מסלול הייסורים שכולל בקיעה במדגרה, חיים קצרים בלול הצפוף ושחיטה. חלק מהאפרוחים האלה לא ישרדו את התנאים הקשים בלולים, וימותו טרם יועמסו לשחיטה.

בשבועות האחרונים מתנהל קמפיין של ארגוני זכויות בעלי חיים נגד הרפורמה שמתכנן השר כחלון. במקביל, גם חקלאים ונציגיהם פועלים נגד הרפורמה המתוכננת, אשר עשויה להביא רבים מהם לפשיטת רגל.

פעילים למען זכויות בעלי החיים טוענים כי הצעדה אשר תתקיים היום משמיעה את קולם של האפרוחים שיושמדו או ישחטו כל שנה אם הרפורמה תצא לפועל.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס