יום רביעי   16-10-2019
עדכון חדשות |

: נהגי המשאיות בדרך לשביתה?

חברה נכתב על ידי

נהגי המשאיות הכריזו על סכסוך עבודה בחברת ההובלה "מובילי דרור" בתגובה לסרוב ההנהלה להכיר בהתארגנות ולהכנס למו"מ עם נציגי הנהגים.
הנהגים, שהתאגדו ביולי השנה (2015) במסגרת ארגון העובדים "מען", הכריזו שלשום, (01.09.2015) על סכסוך עבודה בחברה. ההחלטה התקבלה בעקבות סרובה של הנהלת "מובילי דרור" להכיר ב"מען" כארגון יציג של הנהגים ולפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי מפעלי. ההנהלה מסרבת להכיר באיגוד למרות שעד כה חתמו 100 מתוך 162 נהגים על טפסי הצטרפות, הרבה מעבר לשליש הנדרש בחוק לקביעת מעמדו של איגוד העובדים כארגון יציג. במידה וההנהלה תעמוד בסירובה, ועד הפעולה של הנהגים ו"מען" רשאים לנקוט בצעדים ארגוניים, כולל הכרזת שביתה החל מעוד כשבועיים (16.9.2015).

צילום מסך מתוך אתר חברת "מובילי דרור"

צילום מסך מתוך אתר חברת "מובילי דרור"

ביום ג'  (18.08.2015) התקיימה פגישה בין נציגי החברה, ועד הפעולה של הנהגים ונציגי "מען", בה נכחו עורכי הדין של הצדדים. את "מען" מייצגים עו"ד אמיר בשה ומורן סבוראי. בישיבה הסכים ארגון "מען" לתת לנציגי החברה ארכה של 10 ימים לשקול את דרישתו להכיר בו כארגון יציג ולפתוח במו"מ. אולם ב- 27.08.2015 הודיעה ב"כ של "מובילי דרור" כי החברה מסרבת להכיר ב"מען" כגוף יציג ולא תישא ותיתן איתו. ההנהלה טוענת שיחידת המיקוח כוללת גם עובדי מנהלה ומתעלמת מכך ש-100 הנהגים שחתמו ב"מען" מהווים שליש גם מכלל עובדי החברה (נהגים ופקידים). בינתיים נעשו בחברה נסיונות להקים "ועד פנימי", שהחברה מתכחשת שהיא עומדת מאחוריו.
"מובילי דרור" היא אחת מחברת התובלה הגדולות במשק עם פריסה ארצית. היא חברה רווחית ומצליחה שנותנת שירותי הובלה לחנויות איקאה וחברות מובילות כמו HP, לוריאל, אנקל סוד, בלורן ועוד. למרות זאת, היא מתנהלת ללא ועד עובדים וללא הסכם קיבוצי ואינה מכבדת את צו ההרחבה בענף ההובלה. לפי בדיקה שערך הצוות המשפטי של "מען", מפסידים הנהגים של "מובילי דרור" בממוצע 1,800 ש"ח בשכרם החודשי לעומת מה שמגיע להם על פי צו ההרחבה.

איגוד העובדים מסביר שהתובלה בישראל היא ענף פרוץ וברובו בלתי מאורגן. נהגי המשאיות נאלצים לשבת על ההגה 12 שעות לפחות מדי יום בשכר הנמוך מהשכר הממוצע במשק. שכרם בנוי על שכר מינימום בתוספת לפרמיה, שגודלה ואופן החישוב שלה חסויים ונתונים לשיקול דעת של המעסיק. לדבריהם, רק התאגדות נהגים והגעה להסכם קיבוצי יכולים להגן על זכויות היסוד של הנהגים.

drivers primia

לכתבות נוספות על התאגדות נהגי "מובילי דרור" ועל התנגדות ההנהלה.