ידיעה כתובה |

: דרישה לבטל את חוק "פראוור"

חברה נכתב על ידי

הרשימה המשותפת דורשת מנתניהו לבטל חוק "פראוור" ולהתחיל בהליך הידברות חדש.
בעקבות החלטת שר החקלאות אורי אריאל, למשוך את חוק פראוור מדיוני ועדת השרים לענייני חקיקה, היום א׳, אמרה הרשימה המשותפת בתגובה כי ״היה מן הראוי לבטל ולגנוז את החוק לחלוטין ולהתחיל בהליך הידברות עם הנהגת הציבור הערבי, ולא להסתפק במשיכת או הקפאת החוק״. יצוין כי הרשימה המשותפת פנתה אמש, לראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב בהול בדרישה לבטל מידית את הכוונה להגיש את חוק "פראוור" ולהחיל עליו דין רציפות.

מתוך עמוד הפייסבוק של הרשימה.

מתוך עמוד הפייסבוק של הרשימה.

עוד הוסיפה הרשימה המשותפת כי "החוק הזה שמטרתו כביכול, הסדרת בעלות על הקרקעות בנגב יביא להפקעת יותר מחצי מליון דונם מאדמות הערבים בדרום ולעקירת יותר מארבעים יישובים ערבים המוגדרים הכפרים הבלתי מוכרים, ייחשב על ידינו כהכרזת מלחמה על החברה הערבית ויביא להתנגדות עממית ללא תקדים".

הרשימה המשותפת הדגישה כי על הממשלה לפתוח בהליך הידברות עם האזרחים הערבים בנגב, ועליה להסתמך על הצעות התכנון האלטרנטיבי שהכינו והגישו ארגונים אזרחיים, ״הגיע הזמן שהמדינה תשנה את גישתה העוינת המתייחסת אל אזרחיה הערבים בכלל ובנגב בפרט כאל פולשים ואויבים, חייבת להגיע להסכמות ולא לכפות תוכניות אשר מתעלמות מהצרכים ורצון האזרחים הערבים".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס