ידיעה כתובה |

: גילוי דעת של ארגוני נשים ערביות

חברה נכתב על ידי

לא ניתן לחלק מהחברה לכפות עלינו מה מותר ומה אסור. השינוי חייב לבוא מתוכנו.
גילוי דעת אמיץ ויוצא דופן של ארגוני נשים ערביות, היוצא נגד תופעות ההשתקה והטלת אימה על נשים ערביות, ונגד הקיצוניות והטלת צנזורה פנימית על מגוון רחב של פעילויות חברתית ותרבותית בחברה הערבית – התפרסם בעיתונות הערבית ב- 10 ליוני. גילוי הדעת קורא לדיון דמוקרטי בין הזרמים המובילים בחברה הערבית, וכיבוד כל ההשקפות כחלק מהמארג החברתי והתרבותי, הנשען על העיקרון של כיבוד זכויות הפרט וחרותו.

גילוי הדעת יוצא נגד ההסתה האלימה מפי קבוצות ויחידים, הנשענים ספק על שיח ״דתי״ ספק על "המסורת", ונגד שתיקת הרוב הפסיבי, תופעה שהגדיר אותה גילוי הדעת כמסוכנת. הוא מסביר כי הדיכוי אינו פוגע בנשים בלבד, אלא פוגע בחברה כולה, בערכיה, בחירותה, וביצירה התרבותית שלה.
"אי אפשר להפריד בין המאבק הפמיניסטי לבין המאבק הלאומי״, ציין גילוי הדעת, "בשעה שאנו דורשים את הזכות להביע דעה, אנחנו בעצמנו מנהלים מדיניות של סתימת פיות. כיצד נדרוש את זכות החופש האמנותי בתיאטרון אל-מידאן ובעצמנו מנענו את הצגת 'מולדת על מיתר', בטמרה ובעכו?"
הרקע לגילוי הדעת הוא התרבות התופעות של דיכוי בעת האחרונה, שהתבטאו במניעת מרוץ מרתון הנשים בטירה, מתקפה על נשים שעודדו קבוצת כדורגל בבאקה אל-גרביה, הפגיעות היומיומיות בנשים, וצנזורה תרבותית על ספרים והצגות. "לאלימות אין גבול, היא מתחילה נגד נשים, מתפשטת לחברה כולה, והופכת לדרך היחידה לפתור סכסוכים משפחתיים, פוליטיים, כתתיים ואישיים".
ההחלטה על הוצאה גילוי הדעת נפלה בפגישה של פעילות וארגוני נשים שהתקיימה במשרד מען בבאקה אל גרביה ב-7.6, בנוכחות ח"כ חנין זועבי.

zoabi

חתומות על גילוי הדעת:
ופא טיארה, פורום הנשים של ארגון העובדים מען; ח"כ חנין זועבי; נאיפה סריסי, עמותת "נשים ואפקים"; אומיימה מסאלחה, פורום הנשים של בל"ד; אמנה כנאענה, עמותת "למענך", כפר קרע; ניהאיה חביב, תנועת "נחנו", טייבה.
המשתתפות החליטו לקרוא לארגונים ועמותות להצטרף ליוזמה, ולקיים פגישה נוספת בה יוחלט על דרכי הפעולה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס