ידיעה כתובה |

: בוטל אישור להקמת גן לאומי מורדות הר הצופים

מדינה נכתב על ידי

עמותת 'עיר עמים' פרסמה הודעה, לפיה ועדת הערר במשרד הפנים החליטה לבטל את החלטת האישור שניתן להקמת הגן לאומי 'מורדות הר הצופים'. ההחלטה התקבלה בעקבות ערעור שהגישו תושבי השכונות א-טור ועיסאווייה והעמותות 'עיר עמים' ו'במקום', בגין הפגיעה הקשה בשכונות ופיתוחן בעקבות הרחבת גבולות הגן הקיימים בתכנית המתאר של ירושלים.

ב'עיר עמים' מסבירים כי "הועדה קבעה שהרחבת גבולות הגן אל מעבר למה שנקבע בתכנית המתאר של ירושלים נעשתה מבלי שנבדקו צרכי הפיתוח של השכונות הסמוכו. לכן הורתה ועדת הערר על דיון מחודש בתכנית, לאחר ניתוח מקיף של צרכי השכונה ותושביה". העמותה רואה בהחלטה זו כ"נצחון לתושבי א-טור ועיסאוויה".

צפו בכתבה קצרה שהפקנו על מאבקם של תושבי עיסאוויה וא-טור נגד הגן הלאומי 'מורדות הר הצופים'

הגנים הלאומניים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

בעוד מתקיים לכאורה משא ומתן בין ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית ובעוד מהדהדת קריאתו של בנימין נתניהו לאבו מאזן, להגיע ולנאום בכנסת, ממשיכה ישראל לקבוע עובדות בשטח ולהמשיך להשתלט על שטחי C ומזרח ירושלים. בשבוע שעבר, הוחלט בוועדה המחוזית במשרד הפנים לאשר את הקמתו של גן לאומי במורדות המזרחיים של הר הצופים, בין השכונות הפלסטיניות עיסוויה וא-טור. ההחלטה התקבלה למרות התנגדותו של השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ולאחר ישיבה מרתונית בה הציגו התושבים בסיוע עמותת "במקום" חלופות לתוכנית.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/11/2013

לפני שבוע אושרה בועדה המקומית של ירושלים תכנית אב להרחבת שכונת אס-סוואחרה שבג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים, שאמורה לכלול בנייה של 2,500 יחידות דיור.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס