לפי הודעת משרד החינוך, תחילת שנת הלימודים הנוכחית תוקדש השנה ל"אירועי הקיץ", למלחמה בעזה ושיבושה של חופשת הקיץ. השבועיים הראשונים בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי הדרום יוקדשו לחזרה לשגרת למידה, באמצעות שילובן של פעילויות הפגה, מתן מענים רגשיים וחיזוק החוסן האישי, כך על פי הודעת המשרד.
בתוך כך יצאו באגודה לזכויות האזרח בהמלצות לשר החינוך, שי פירון, לתכנית כוללת לחינוך נגד גזענות. בפנייה מצביע שרף חסאן, מנהל מחלקת החינוך באגודה, על מספר בעיות מבניות הקיימות במערכת ופוגעות במאמצים וביוזמות של משרד החינוך להתמודד עם תופעת הגזענות בחברה הישראלית:
"הצורך הדחוף בתכניות רחבות ומתמשכות המחייבות את כלל מערכת החינוך.
הצורך בחינוך לערכי דמוקרטיה ונגד גזענות במקצועות הלימוד השונים.
הצורף בחשיפה לערבים ולנרטיבים הערביים במערכת החינוך.
הצורך בפיתוח חינוך לזהות ערבית בחינוך הערבי.
הצורך בגוף ידע בנושא גזענות וחיזוק משמעותי של מושג זה מתכניות לימוד ובספרי לימוד.
הצורך בהכשרה מחייבת למורים בהתמודדות עם גילויי גזענות בכיתות".
בהמלצות מציינים באגודה כי רוב התכניות שהציע משרד החינוך לאורך השנים הן תכניות קצרות טווח שלא מחיבות את כלל המערכת. בינהן גם התכנית שיזם פירון "האחר הוא האני", וגם בה ישנו אלמנט של בחירה ובתי ספר רבים בחרו להתעסק עם סוגיות הקשורות לקהילות שלהם ופחות התעסקו בסוגיות מורכבות כמו יחסי יהודים ערבים. עוד מציינים כי הכשרת המורים כמעט ומתעלמת מההכשרה לחינוך לערכים דמוקרטיים וחשיבה מורכבת בכלל, וכמעט ואינה כוללת הכשרה להתמודדות עם גילויי גזענות וניהול דיונים בסוגיות במחלוקת בפרט.
הוספת תגובה לכתבה