ידיעה כתובה |

: מייצג נגד ניסויים בבע"ח בתל אביב

סביבה נכתב על ידי

היום, יום שלישי בשעה 19:00 יקיימו מאות פעילים לשחרור בעלי חיים מיצג בקריאה להפסקת הניצול וההרג של בעלי החיים בתעשיית הניסויים, בכיכר מגן דויד בת"א. במרכז האירוע יעמוד ארון קבורה סימבולי לזכר מיליוני בעלי החיים ומאחוריו ייעמדו בדממה מאות פעילים שבידיהם נרות נשמה בוערים.

רק בישראל 282,538 בעלי חיים נוצלו בשנת 2012 בתעשיית הניסויים בישראל. כמעט כולם הומתו בתום הניסוי. מחקר בבעלי-חיים במעבדות כולל: ניתוחים ללא הרדמה, גרימת מחלות קשות, הרעבה, חשמול, גרימת כוויות, הלעטה ברעלים, הטלת מומים נתיחות ללא הרדמה.
נתונים אלה אינם כוללים את עשרות אלפי בעלי החיים שעברו ניסויים הנערכים במערכת הביטחון.

מייצג מחאה מיוני 2013

בסבל כולם שווים – מיצג מחאה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מיצג מחאה במרכז תל אביב, במהלכו עמדו עשרות פעילים לזכויות בעלי חיים, כשבידיהם בעלי חיים שמתו כתוצאה מניצולם בתעשיות השונות. המיצג נועד להנציח את סבלם של בעלי החיים באופן אינדיבידואלי ולשקף את האכזריות של האדם כלפי בעלי החיים. "זו מציאות זוועה ואנחנו רק הסרנו את הנילון מהשקרים של התעשייה. החלטנו להביא אל המרחב הציבורי את האלימות והמוות שבתעשיית הבשר, הביצים, החלב, והניסויים, צעקנו בשתיקה שלנו את הכאב שלהם." המיצג נערך ב 2 ביוני 2013 על ידי האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים ועמותת תנו לחיות לחיות.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/06/2013

הניסויים מתבצעים על מינים רבים של בעלי חיים, החל מחולדות וכלה בכלבים, חתולים, סוסים וארנבים.
למעלה מ 80% מהניסויים בבעלי חיים נעשים כחלק מ"מחקר בסיסי" שמטרתו הינה סיפוק הסקרנות המדעית ללא קשר להצלת חיי אדם.
עדי וינטר, דוברת האגודה נגד ניסויים מסר/ה: "בעלי החיים אינם מבחנה עם זנב, רכוש או סחורה, אלא יצורים חשים הזכאים לחיות את חייהם מבלי שיחתכו בבשרם ובגופם. הגיע הזמן להוציא מהחושך לאור את המתרחש בתוך המעבדות הסגורות לעין הציבור ואינן חשופות לכל ביקורת ציבורית."

בדו"ח מבקר המדינה משנת 2011 התריע המבקר על הכשלים בתעשיית הניסויים, חוסר הפיקוח וקבע כי יש צורך בהגברת השקיפות אודות המתרחש במעבדות בארץ, אולם עד היום כמעט ולא נעשה דבר.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס