ידיעה כתובה |

: בג"צ: יש לשתף פלסטינים בהליכי תכנון בשטח C

מדינה נכתב על ידי

ביום ב' 28.4.14 בג"צ החליט (החלטת ביניים) כי בעתירה שביקשה להשיב סמכויות תכנון לפלסטינים בכפריהם בשטח C, על המדינה להגיש בתוך 90 יום הצעות בדבר דרכים ממוסדות להביא לשיתוף של האוכלוסייה הפלסטינית המקומית בהליכי התכנון המשפיעים על חייה. שופטי בג"צ רובינשטיין, הנדל וסולברג גם הביעו מורת רוח מהמצב התכנוני הקיים ודחו את טענת באת כוח המדינה שניסתה לטעון כי יש מענה ושיתוף של פלסטינים גם במערכת הקיימת ולכן "עולם כמנהגו נוהג".
כמו כן, ביקשו השופטים מהמדינה להתייחס לנתונים שפרשו בפניהם הארגונים ושמצביעים על אפליה חמורה במבנה התכנון והיעדר מענה תכנוני לצרכי הפלסטינים בשטח C. לעותרים ניתנו 30 יום להגיב על הצעות המדינה.

"בג"צ השמיע קול ברור כי המצב התכנוני הקיים בעייתי ולא יכול להמשך כפי שהוא, ואנו מברכים על כך. עם זאת לפי ניסיון העבר קיים חשש כבד, כי ההצעה למסד הסדרים של שיתוף הפלסטינים בתוך המערכת התכנונית הקיימת, לא יביאו לשיתוף מהותי אלא למראית עין של שיתוף, ללא השפעה אמתית על ההחלטות המתקבלות. גם כיום יכולים הפלסטינים להציע תכניות משלהם, שיזמו על חשבונם באמצעות מתכננים פרטיים, ולקבל דחיות בנימוקים תמוהים, כפי שקרה במקרה של חלק מהכפרים הפלסטינים העותרים כגון סוסיא, דקייקה, ביר אל עיד ועוד. אנו חוששים שהסדר זה ימשיך את הטרגדיה ההומניטרית של תת-תכנון, והריסת בתים ומבנים החיוניים להשרדות האוכלוסייה. " תגובת הרבנים למען זכויות האדם.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס