דעה על סדר היום |

מי מפחד מאתי אלון?

חברה נכתב על ידי

השבוע דחתה ועדת השחרורים את בקשתה של אתי אלון לשחרור מוקדם מן הכלא. הפרקליטות בוחנת את האפשרות לשחררה בעוד כחצי שנה.

אתי אלון הורשעה בעבירות של גניבה בידי עובד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, פגיעה ביכולתו של תאגיד לקיים התחייבויותיו, אחסון מידע כוזב והפקת פלטים כוזבים, ונשפטה ל-17 שנות מאסר, 3 שנות מאסר על תנאי וקנס של 5 מיליון שקלים.

אין לי ספק שהפשע של אלון חמור, ושהיא פגעה באנשים רבים. אבל אני חייבת לתהות למה ההתנגדות החריפה לקצר שליש מזמן מאסרה. האם ישנו רכיב מגדרי להחלטה? האם זה קשור בסוג הפשע שביצעה? אלון גנבה כ-250 מיליון שקלים, אך היא היתה קרבן של משפחה פטריאכלית, בה אביה ואחיה סחטו אותה לבצע את הגניבות. הכסף לא הלך לכיסה. היא לא גנבה לשימושה האישי. ויש אף לזכור שהיא לא נתפסה. כאשר היא הרגישה שהיא לא יכולה לעמוד יותר בלחצי הגברים במשפחתה, היא לא לקחה כסף וברחה לחו"ל, אלא הלכה למשטרה. ועדיין היא מרצה אותה תקופת מאסר כמו אחיה.

ומה לגבי הפשע שאותו ביצעה בהשוואה לפשעים אחרים? ישנו מחקר המראה כי אורך זמן ישיבה ממוצע בכלא של רוצח ישראלי הוא 11 שנים. אתי אלון לא הרגה אף אחת/ד והיא מרצה את עונשה כבר 14 שנים. אנסים ועברייני מין סדרתיים כמו משה קצב וחנן גולדבלט קיבלו עונשים של 6-7 שנים (גולדבלט כבר השתחרר אחרי 4). ואי אפשר היה השבוע לפספס את ההשוואה שנערכה בין אתי אלון לבין ארז אפרתי:

etialon post

היא אישה ממוצא מזרחי, שהייתה תחת דיכוי פטריארכלי. הוא היה מאבטח הרמטכ"ל ויוצא יחידה מובחרת. היא נידונה ל-17 שנות מאסר לאחר שהסגירה עצמה, התנצלה על מעשיה ועברה שיקום. לעומתה, הוא, שלאורך זמן רב הכחיש את מעשיו, נידון לשמונה שנים, ולאחר ניכוי שליש מעונשו אף קיבל זמן מסך לראיון ב"עובדה". אז במה טמון ההבדל? במגדר? במוצא? בסוג הפשע? אם תשאלו אותי, אני הרבה יותר מפחדת מפושעים כמו ארז אפרתי מאשר מפושעות כמו אתי אלון.

השבוע בבית המשפט בדיון לשחרור מוקדם. צילום מתוך דף הפייסבוק "משחררים את אתי אלון"

השבוע בבית המשפט בדיון לשחרור מוקדם. צילום מתוך דף הפייסבוק "משחררים את אתי אלון"

  כתבות ווידאו שחבל לפספס