דעה על סדר היום |

היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני

מדינה נכתב על ידי

היום (29/11), הוא היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני, יום שנקבע באו"ם בשנת 1977 לפי התאריך של תוכנית החלוקה, החלטה 181 של העצרת הכללית של האו"ם (כ"ט בנובמבר). את היום הזה לא תמצאו ביומנים הרגילים בישראל, לצד יום הילד, יום האישה, הבלאק פריידי או יום זכויות האדם.

סולידאריות עם פלסטינים זה לא באופנה ובטח שלא בימים אלו של פיגועי דקירות מחד ושל התרת הרסן ביחס המשטרה, הצבא והציבור לפלסטינים מאידך. יתכן וגם ביומן של הפלסטינים היום הזה אינו מצוין בבולטות, כי הרי מה זה יעזור להם… מעצרים מנהליים, מחסומים, סגר – מה יש להם לציין, כשהם עסוקים בלשרוד. אך היום הזה חשוב מאין כמותו. הוא חשוב כי הוא מהווה את הקשר של הקהילה הבינלאומית לעם הפלסטיני. הפלסטינים לא לבד ואיתם ברחבי העולם, קבוצות שונות ומדינות שתומכות ומעניקות סולידאריות באופנים שונים.

מתוך אתר האו"ם

מתוך אתר האו"ם


יש קשר ישיר בין הביקורת על מדינת ישראל לסולידריות עם העם הפלסטיני. ככל שהביקורת על ישראל גוברת כך גוברת הסולידריות עם הפלסטינים.
הסולידאריות הבינלאומית הביאה להכרה בפלסטין כמדינה חברה (משקיפה) באו"ם, הביאה ללחץ בינלאומי על מדינת ישראל (מתנועת החרם – BDS ועד להחלטה לסימון מוצרי התנחלויות) ולפעולות סולידאריות כגון המשטים לשבירת המצור מעל עזה.
אדישות הציבור הישראלי וחוסר הסולידריות שלו עם העם הפלסטיני, הפכו את הכר הבינלאומי לזירה קריטית עבור הפלסטינים להשגת הישגים, כך שגם אם היום הזה לא יוזכר (היום) מעל דפי העיתונים, הסולידריות עם הפלסטינים מתחזקת מיום ליום, על אף הניסיון להציג אותם כאל מי ששייכים לאיסלאם הקיצוני והטרוריסטי.

פרטנר – יש, הנהגה – אין (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

היעדר שוויון בין יהודים לערבים באזורנו במערכת יחסים של כובש ונכבש, הביא לסבבי אלימות חוזרים ונשנים, שאת האחרון אנו חווים כעת. אך בעוד הקיפאון המדיני מתמשך כבר שנים, יוזמות אזרחיות משותפות של ישראלים ופלסטינים להפסקת הכיבוש ולחתירה להסדר מדיני ופתרון הסכסוך ממשיכות להתקיים כל הזמן והן לא מעטות.
הופק ע"י: | עלה ב: 02/11/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס