דעה על סדר היום |

והבבל"ט חוגג!

חברה נכתב על ידי

הרבה קולות לא חכמים במיוחד נשמעים בימים האחרונים. המון מלל, המון בבל"ט. כזה שמנטרל ממני כל חשק לפתוח רשתות חברתיות ולצפות בערוצי החדשות. זה החל ביום שישי בבוקר כשקיבלתי לראשונה את הידיעה על החטיפה באפליקציית "המנצ'מע?" ובה נכתב שנחטפו שני נערים ושצה"ל הצליח לשחרר אותם. זו הייתה ידיעה שקרית. הבבל"ט הראשון.

בערב, באולפן שישי, זה המשיך. הבבל"ט. המון גיבובים חוזרים ונשנים במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2. דני קושמרו, במילות התגוננות "אנחנו לא מנסים להסתיר מכם כלום, הצופים, אנחנו באמת לא יודעים הרבה פרטים". יונית לוי, בקריה, שחזרה על מספר שאלות, רק בניסוח מעט שונה. והשיא, כשרינה מצליח זרקה משפט לחלל אולפן שישי שעוסק בפרשנות הפוליטית של החטיפה, ואהוד יערי בלי לחשוב פעמיים שאל אותה "את רצינית?" והיא, גם מבלי לחשוב פעמיים, ירתה לעברו "אני דורשת, יותר נכון תובעת ממך, לקבל את הדברים שלי". מזל שקושמרו לא שם אותם בפינה.

3-2

קברניטי התקשורת הישראלית אכזבו, במידה מסויימת. ואם לא די בכך, אילן לוקאץ', אותו אני מעריכה, הצטלם לכתבת דעה (בבל"ט נוסף) על הביקורת שהוא שומע על השידורים המתגלגלים מאז החטיפה ובה הוא טען שאם אנחנו מחזיקים בדעה "תנו לצבא לעשות את עבודתו", אז תנו לתקשורת לעשות את עבודתה.

אני מבינה את אחוזי הצפייה הגבוהים באותה שבת ואני מבינה את המקום של התקשורת למלא את החלל שלנו, האזרחים. הרי לא מדובר בסנריו מוכר. הפעם, שלושה נערים נחטפו. הפעם, ארגוני הטרור חצו כל גבול מוסרי. אבל מה עם קצת ענווה? להודות בזה שאין מספיק אינפורמציה בשביל להחזיק יום שלם, במקום להעלות מהאוב כל מיני פרשנים בשקל, שיוסיפו בבל"ט.

הגיבובים ממשיכים גם בפייסבוק. כל מיני קולות שמאשימים את הנערים על כך שתפסו טרמפים בשעת לילה. אתם רציניים? זה מה שמעניין אתכם עכשיו? אם מותר או אסור לתפוס טרמפים? והאלו שהתחילו לקרוא לשיפור התחבורה הציבורית באיו"ש. איזה מין שימוש ציני זה? זה מה שמעסיק אתכם עכשיו?

  כתבות ווידאו שחבל לפספס