דעה על סדר היום |

טבעונים, צאו לי מהצלחת

סביבה נכתב על ידי

לפני כשנתיים טרנד הטבעונות נכנס חזק לשורות האוכלוסייה הישראלית וגם אני כמו רבים התפתיתי לנסות את אורח החיים הזה. מוכרחה לציין שהיה לי נורא לא קל, במיוחד בארוחות בוקר שהסתכמו דאז בנס "טייק אווי" וחביתה בלחם פרוס, מה לעשות שהחיים הסטודנטיאלים לא איפשרו לי לקום מספיק זמן לפני השיעור הראשון בשביל לחתוך לי ירקות לסלט. אז ניסיתי, והחזקתי מעמד כארבעה חודשים. וכשאני כותבת "החזקתי מעמד", באמת שאני מתכוונת לזה – הרגשתי שאני תלויה על קצה חוט השערה. אחרי הטבעונות ירדתי בסולם המוסריות לצמחונות, וזה החזיק מעמד לשנתיים שלמות, שזה הסתדר לי יופי באותה תקופה- גם עם החיפוש האידאולוגי שלי וגם עם החיפוש המתמיד היכן ניתן לחסוך כסף.

היום, אני אוכלת הכל. סליחה. אני מרגישה לפעמים שאני צריכה להתנצל על כך. יכול להיות שזה באמת נובע מתפיסת המציאות שלי, אבל לא רק. ישנם מספיק גורמים חיצוניים שנכנסים לי לצלחת ובודקים מה אני אוכלת ולפי זה מנתחים את רמת המוסריות שלי עוד לפני בכלל שיצא להם להכיר אותי ולשמוע שאני לא אוכלת בשר כל יום ושאני מנסה לאזן, יום ככה ויום ככה. סליחה, אני שוב מתנצלת. זה מרתק לראות כמה השיח "הצמחוני-טבעוני" חדר פנימה לשיחות סלון. חבר מהפייסבוק העלה לפני מספר ימים תמונה של סטייק שאכל לכבוד יום הולדתו ועוד לפני שקראתי את התגובות לתמונה שהכותרת הבאה ליוותה אותה: "500 גרם של טי בון סטייק… אלוהים, אתה יכול לקחת אותי אחרי שאני מסיים את הביס האחרון", ידעתי בוודאות שאחת מהן תתייחס לשיח הזה ואכן יואן לא איכזב גם הפעם וכתב לו: "אם אלוהים לא ייקח אותך, הטבעונים ידאגו לזה". ורבים מהם באמת אלימים כל כך, בטוחים בצדקת דרכם. כמו הארגון הרדיקלי 269, שבקטע אבסורדי מאמינים שאסור להשתמש באלימות כלפי בעלי חיים, אך עם זאת כן משתמשים בה כלפי בני מינם. כן, ראשים כרותים של בעלי חיים ברחובות העיר תל אביב זו אלימות. ואלימות כאלימות- היא נקודתית והיא מבנה מערכות של הגנה במקום קבלה. לא פעם שמעתי חברים שאומרים שברגע שהם רק רואים את חברי הארגון 269, הם מסתובבים ומחפשים את ההמבורגרייה הקרובה ביותר, כאקט של מחאה שקטה. גם אני מרגישה ככה, כי כשלוחצים לקיר ובודקים מה את מכניסה לצלחת, האינסטינקנט (החייתי יש לומר) זה להדוף, להתגונן ולא לקבל. יש דרכים רבות ללמד טולרנטיות, שימוש באלמנטים אלימים זו לא הדרך, בטח לא בשבילי.

מייצג הזומבים לחג השבועות (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מיצג אמנותי ופרובוקטיבי שנערך ע"י פעילי/ות תנועת 269 למען שחרור בעלי החיים, במכוון בחג השבועות, אשר הושחת ע"י תעשיית החלב ועוות לכדי "חג החלב". במייצג "מילק - זומבים" דימו את ציבור צרכני החלב, כאשר הם מחוברים אל החלב באינפוזיה וסוגדים לקרטון החלב. תעשיית החלב היא תעשייה של התעללות, ניצול, עינויים ומוות של עשרות אלפי פרות ועגלים בישראל בלבד. דמויות הזומבים נבחרו מכיוון שהם מסמלים את ההמון הרעב, שלא נותן לשום דבר ולאף אחד לעמוד בדרכו.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/06/2014

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו 4 תגובות באתר

  1. תום 16 ביוני, 2014  בשעה 17:51

    את באמת צריכה להתנצל, אבל לא בפני הטבעונים אלא בפני בעלי החיים המסכנים שאת משלמת ומממנת ממיטב כספך את ההתעללות בהם ואת רציחתם.

  2. תילה 16 ביוני, 2014  בשעה 23:05

    אז הבחורה רוצה להמשיך לחיות חיים שהיא מודה בזה שהם אכזריים בלי שהחברה תבקר אותה על זה, ואתם נותנים לה אייטם, כי מה? אנשים יכנסו לכתבה הזו? חבל, חשבתי שאתם סוכני שינוי חברתי ולא אתר פופוליסטי, זו הפעם האחרונה שאני נכנסת אליכם לאתר.

  3. אור 17 ביוני, 2014  בשעה 17:34

    חשבתי שאתם יותר טובים מזה…

  4. אהוד שם טוב 17 ביוני, 2014  בשעה 17:37

    גם אני חשבתי כך!

  כתבות ווידאו שחבל לפספס