דעה על סדר היום |

מלחמה בבריונות נגד בעלי חיים

חברה נכתב על ידי

כבר כמה ימים שהסרטון בו רוצח לוטן קדוש חתול באמצעות שבירת בקבוק על ראשו מסתובב ברשת החברתית פייסבוק. לוטן, אמנם נער בן 15 שאינו יכול לעמוד לדין כאדם בוגר, אך אם הוא מספיק בוגר על מנת להחליט לקפח את חייו של חתול חסר אונים, אני משוכנעת שהוא יכול לשאת באחריות של התוצאות מתוך נקודת הנחה שאינו חשב לפני המעשה כי החתול ייהנה מזה.

תמונות נוספות שרצות בפייסבוק מראות התעללות נוספת בחתול חסר ישע, בבקשה לנסות לאתר את המתעללים. זו אינה הפעם הראשונה שתמונות מסוג כזה מתפרסמות באינטרנט, אך התדירות של בריונים שמפיצים את ההתעללות שלהם בפרצופים מחויכים ומדושנים עונג מדאיגה. אולי הפרסום נותן לגיטימציה לעוד שני נוער להתעלל בחיות והם רוצים להיות "כמו כולם", הרשת החברתית מהווה סוכן חיברות עבור נערים, כבר נוכחנו לראות שהמתרחש שם יכול לגרום לחרם חברתי על נערים ונערות שמובילה להתאבדות, אז וודאי יש בכוחה להוות לחץ חברתי גם בעניינים שכאלה. תקדים להרשעה בבית משפט בעקבות סרטון שמתעד עבירת תנועה כבר היה בעבר, אז הגיעה העת לקחת את הנושא צעד נוסף ולמצות את הדין גם עם נערים שמתעללים בבעלי חיים בניגוד לחוק. משתמשי פייסבוק שנחרדו מהצפייה בסרטון שמתעד של לוטן קדוש הקימו עצומה הקוראת לאחראים בעניין להעמידו לדין, מאחר וביצע עבירה שעונשה המקסימלי הוא 3 שנות מאסר.

lotan2

חתימה על העצומה מהווה הסכמה כי יש להעמיד לדין עבריינים המתעללים בבעלי חיים, היא מעמידה בפני הציבור כל מיני שאלות: האם אנחנו כחברה יכולים לאפשר לנוער קטין לעשות כל שעולה על רוחם רק כי הם אינם בגירים דיו כדי לעמוד לדין ולקחת אחריות על מעשיהם? אם היה זה אדם מובן שהיו ממצים עם לוטן את הדין ושופטים אותו על מעשיו, אך לא מן הנמנע לחשוב צעד אחד קדימה… האם אין זה הוא עניין של זמן עד שאת מקומו של החתול יתפוס נער אחר שיופיע בכותרות כי נרצח על ידי נער שהיה מתעלל בחתולים? או אדם מבוגר שביקש בשעה אחת בלילה מלוטן וחבריו להיות שקטים יותר? האם אותיות הכתובת אינן ברורות מספיק על הקיר?

הגיע הזמן לעשות מעשה!

  כתבות ווידאו שחבל לפספס