דעה על סדר היום |

שישי הפגנות, שבת יום האישה

מדינה נכתב על ידי

דיכוי אלים במיוחד של ההפגנות בנבי סאלח בילעין וג'לזון, באל- מעסרה הצליחו להפגין בשלווה בלי שצבא יתקיף את ההפגנה. בקדום שבוע ראשון ללא פצועים באופן חמור ועצורים. בשבת פעולות לכבוד יום האישה בקלנדיה, נצרת, מצריים וגם במחסום ארז.

בבילעין הפגינו עשרות במחאה על כניסת מתנחלים להר הבית, עשרות סבלו מחנק כתוצאה מהגז, והיו גם פצועים מפגיעה ישירה של רימוני גז וכדורי מתכת מצופי גומי, בינהם ואל בורנט בן 34, שנפגע מרימון גז שפגע בצווארו. בזמן ההפגנה הצליחו כמה צעירים לטפס על החומה, לתלות דגל, ולשבור חלק מחיישני המגע.

BILIN

בילעין 7-3-14
צילום: PSCC

בנבי  סאלח צעדו עשרות לכיוון מעיין הגזול של הכפר, הפעם ירו החיילים מרחוק בתחילת ההפגנה. השבוע היה גם ירי מאסיבי במיוחד, ואלימות של הכוחות.

בושרה תמימיה הוכתה באמצעות רובה בראשה וצווארה, ונזקקה לטיפול רפואי בידי החובשים. מוחמד תמימי, בן 12, נפגע מכדור מתכת מצופה גומי. שלושה מפגינים נוספים פונו לקבלת טיפול בבית חולים. צוות הטלוויזיה של רשת פלסטין הותקף גם הוא. הצבא ניסה לעצור את אחת הפעילות אך מפגינים אחרים הצליחו לשחרר אותה מידי חיילים.

NEBISHALEH

בושרה תמימיה מקבלת טיפול רפואי לאחר שהוכתה ע"י החיילים.
צילום: PSCC

 

בג'לזון התפתחו עימותים בין הצבא למפגינים, שמונה נפגעו מירי חי והם נלקחו לקבלת טיפול בבית החולים ברמאללה. אחד מהם שנפגע מירי בבטנו נותח ומצבו יציב.

 

באל מעסרה נסעו המפגינים במכוניותיהם לשטח של הכפר הקרוב להתנחלות אפרת. במקרה זה הצבא לא התערב ולא התקיף את ההפגנה והיא עברה בשלום.

MASARA

הפגנה באל מעסרה 7-2-14
צילום: PSCC

בקדום השתתפו מאות בהפגנה, הצבא פלש עם ג'יפים ובולדוזרים לתוך הכפר וירה כמויות גדולות של גז וגומי, עשרות נפגעו משאיפת גז אך לא היו פגיעות חמורות יותר.

וידאו שצילם עודאי קדומי:

בשבת צעדו כ400 נשים לעבר מחסום קלנדיה לכבוד יום האישה הבין לאומי, ההפגנה הותקפה בכמויות גדולות של רימוני גז והלם, ועשרות סבלו מחנק כתוצאה מהגז.

QALANDIA

הפגנה לציון יום האישה, מחסום קלנדיה.
צילום: יונס ארר

בנצרת  התקיים פלאש מוב ענקי של פעילות פלסטיניות לכבוד יום האישה:

כמה עשרות נשים ישראליות מ"קואליצית נשים לשלום" קיימו עצרת מחאה שקטה ליד גדר הגבול סמוך לבית חנון. הקבוצה נשאה שלטים ועליהן עובדות לגבי המצור בעזה והשפעתו על נשים בשלוש שפות. בהמשך נסעו הפעילות למחסום ארז, שם כתבו בעזרת סטיקלייטס "לשחרר את עזה" מול המחסום.

כמה מאות נשים מכמה מדינות ניסו להכנס לעזה מכיוון הגבול המצרי, לכבוד יום האישה הבין לאומי. הנשים והוכו ע"י הצבא המצרי והן כנרא יגורשו. יוזמה זו מאורגנת ע"י אירגון הנשים "קוד פינק", בתגובה לקריאה שהוציאו אירגוני הנשים בעזה.

GAZA

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס