דעה על סדר היום |

תושבי קוסרא מגלים אזרחות טובה

מדינה נכתב על ידי

"יהודים הותקפו ע״י ערבים בסמוך ליישוב אש קודש", "עשרות יהודים נקלעו למארב אבנים", ו"עשרה מתיישבים הוכו בידי פלסטינים" – אלה הכותרות שזעקו באתרי הימין בערב יום שלישי. מהכותרות והדיווחים באתרים כגון חדשות 0404, ערוץ 7 וסרוגים, ניתן לחשוב שיהודים תמימים הותקפו אתמול על-ידי מחבלים טרוריסטיים ורק במזל הם יצאו בחיים. אז מה קרה אתמול בכפר קוסרה שבנפת שכם? כך מסרו בארגון 'רבנים למען זכויות אדם':

"פלסטינים מכפר קוסרה דיווחו היום כי הם מחזיקים בשמונה מתנחלים שנכנסו לכפר כדי לתקוף אותו באלימות ונתפסו על ידי התושבים. הפלסטינים הזעיקו את כוחות הביטחון הישראלים. לבסוף העבירו הפלסטינים את המתנחלים התוקפים שנתפסו לידי כוחות הביטחון. זאכריה, איש השטח הפלסטיני של "רבנים למען זכויות האדם", איש השטח הפלסטיני של "יש דין", ותושבים מהכפר ופעילי זכויות נוספים, סייעו להביא לפתרון מהיר, חלק ובטוח של הפרשייה הזו, ולהרגיע את הרוחות."

מוקדם יותר, בבוקר אתמול הרס המנהל האזרחי מטע של עצי זית שניטעו על-ידי מתנחלי המאחז הלא-חוקי אש קודש על אדמות פרטיות פלסטיניות. ככל הנראה בתגובה לכך, יצאה קבוצת המתנחלים מהמאחז כדי לבצע פעולת טרור (תג מחיר) בשטח הכפר קוסרה. תושבים מהכפר ביצעו אקט של אזרחות טובה (למרות שהם לא אזרחים), עצרו את הפורעים בשטח הכפר לפני שאלה ביצעו את זממם, וקראו לצבא הישראלי, הריבון בשטח, לבוא ולקחת אותם. התושבים הראו במקרה זה דוגמה ומופת כיצד נלחמים באלימות המתנחלים, מבלי לקחת את החוק לידיים (לא שיש ממש חוק במקום).
2014-01-08

זהו כמובן לא המקרה הראשון שבו מתנחלי אש קודש באים במטרה לבצע פעולות טרור נגד תושבי קוסרה. סיקרנו בעבר מקרה, אחד מיני רבים, של השחתת עצי זית על-ידי מתנחלים. בהתחשב בכך שפעולות הטרור הללו מצד מתנחלי אש קודש קורים לעתים תכופות, ובהתחשב בכך שתושבי קוסרה לא זוכים כמעט אף פעם להגנה מצד הצבא הישראלי, התנהגותם של הפלסטינים ראויה להערכה עוד יותר. נקודה נוספת למחשבה – קבוצה של מתנחלים שבאו ממאחז קיצוני עם כוונות זדון לתוך תחומי כפר פלסטיני, נעצרו על-ידי התושבים, תוך כדי גם קיבלו מכות, נקשרו והוחזקו, עד שאלה העבירות אותם לידי הצבא הישראלי. לא נעשה בהם לינץ', אף מתנחל לא נפגע באופן קשה והפלסטינים הם אלה שפנו לצה"ל. האם אתרי הימין המסיתים נגד הפלסטינים השכם וערב, לא מובכים אפילו קצת מהעניין הזה?

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס