דעה על סדר היום |

על הישראלי הממוצע, תקשורת עצמאית וחוק העמותות

חברה נכתב על ידי

השתגעתם? 4 שעות טלוויזיה ביום?
אם "ישראלי ממוצע" זה במקרה אתם לא פלא שהשתגעתם. 4 שעות טלוויזיה ביום יכולות להוציא כל אדם מאיזון, להשכיח ממנו מיהו ולמה הוא חי. זה בטח לא אתם, רק "ישראלי ממוצע" מבלה רבע משעות הערות שלו מול המסך הקטן. אחרי ששילם אגרה, ושילם לחברת הכבלים או הלווין, ושילם כבר עבור הפרסומות בכל מוצר שקנה, ממשיך "ישראלי ממוצע" לשלם בשעות שינה, בזמן פנוי, בטשטוש חושים ובהרבה בורות על ההרגל היקר או הבילוי הזול הזה של צפייה בטלוויזיה.

4 שעות ביום בוהים אנשים בתכנים בלי להיות מודעים לכך שיש אינטרס, שמישהו שילם, שלמישהו כדאי שאלה יהיו התכנים שעל המסך. וגם אם המנגנון ברור, זה לא משנה את העובדה שמה ש"ישראלי ממוצע" יודע על ענייני היום, זה כי למישהו אחר, עשיר יותר, זה היה כדאי. 4 שעות ביום והמון כסף מבזבז "ישראלי ממוצע" מבלי לדעת למה ההוא על המסך ולא ההיא, למה את המשפט הזה חתכו ואת ההוא הדביקו, ואיך זה שכך-כך הרבה דברים קורים במציאות ולא משתקפים במסך ולהיפך. החושים כבר טושטשו, ולמי יש אנרגיה לברר. בטח לא ל"ישראלי ממוצע" שהרוויח באותו יום שכר ממוצע וצריך להוציא על מישהו את הכעס המצטבר. למשל על מבקשי המקלט שצועדים לירושלים אל מעצר ידוע מראש. דווקא נתנו להם להגיד מילה בחדשות. הפעם היו אלה מתנדבים ופעילים של ארגוני הסיוע שחטפו על הראש, כשותפים לא רצויים להפרת החוק והסדר במדינה שלנו. מגיני זכויות אדם הביאו אתמול מעט מזון ומים לצועדים, עזרו להם להעביר מסר של רצון בחופש. בסיפור אחר היו קוראים להם אחרת. אבל הסיפור של מבקשי המקלט לא התאים לחדשות של אתמול, אבל ארגוני הסיוע דוקא כן. כי רק שלשלום אשרה ועדת השרים לחקיקה את העליהום הצפוי עליהם. ואולי גם עלינו?

כן, גם הטלוויזיה החברתית מתקיימת בעיקר בזכות סיוע של ארגונים וקרנות מחו"ל. השקיפות מחייבת כל עמותה לפרסם את מקור וגובה התמיכה בה. בהתנחלויות בטח אין עמותות. הצצה באתר של עמותת רגבים שמזמינה כל אחד להיעזר בשירותי אכיפת החוק שלה, אין שום מידע על מי שמממן את פעילותה. באתר שלנו יש.
מי שיציץ בקישור יגלה מי תומך בנו. והקרנות האלה תומכות לא רק בנו. ולא רק בארגונים בישראל. ולא רק בארגוני זכויות אדם באזור. במקרה שלנו אלה ארגונים שהדמוקרטיה קרובה לליבם יותר מאשר לליבו של "ישראלי ממוצע". גם הם רואים טלוויזיה, ואת החסר שיש ל"ישראלי ממוצע" ומבקשים לתת לו תמונה שלמה יותר על הנעשה בחצרו הקדמית, או האחורית. באין טלוויזיה ציבורית בישראל, וכאשר מספר כה קטן של בעלי שליטה מסננים את המידע שמגיע לציבור דרך המסך, יש מי שמנסה לעזור קצת לתקן את המעוות. לעיתונות עצמאית, והיום גם לעיתונות אזרחית, יש מקום של כבוד, או לפחות תקציב ציבורי, בכל דמוקרטיה ראויה. שמעתם על עוד מישהו שנותן מיקרופון לדמוקרטיה חוץ מהטלוויזיה החברתית?
2013-12-17
תמונה שלמה יותר על הנעשה. צילום: מוטי מילרוד

אגב, אם כבר הצצתם בקישור, תעשו את החשבון ותבינו שעבודה של צוות ובו 8 עובדים ועוד כמה מלגאים, מתמחים ומתנדבים במשך שנה שלמה, עם אולפן, וציוד ונסיעות… מתקציב המאפשר לנו לייצר מהדורת חדשות שבועית, דיווחים משלימים, ותכנים נוספים כולל תרגומים ותיוגים וארכיון ו…כל זה בעלות הפקה של פרק ריאליטי אחד בפריים טיים!!! בלי פרסומות, בלי תוכן שיווקי אנחנו מייצרים תוכן במשך שנה שלמה במחיר שמבזבזים ערוצי הטלוויזיה על הפקה של 4 שעות עבור "ישראלי ממוצע".

גם ל"ישראלי ממוצע" אנחנו ממליצים להסתכל- מי אלה הקרנות וכמה, מה אנחנו עושים ולמה. ומכולם אנו מבקשים השבוע להביע תמיכה דרך הקמפיין שלנו בהד-סטארט שמסתיים בעוד 5 ימים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס