דעה על סדר היום |

הזכות לדעת

חברה נכתב על ידי

יום זכויות האדם הבינ"ל מצויין היום בצנעה יחסית. דיון בכנסת ודו"ח של האגודה לזכויות האזרח, שהרימה את הכפפה השנה עד לגובה הפייסבוק, וביתר ימות השנה דואגת לא רק לזכויותינו, אלא גם לזכויות אלה שנקלעו לכאן או נפלטו מכאן בלי להיות אזרחים. כותרת הקמפיין "זה המאבק שלי!" אישית אינני מכירה מאבקים שאינם מאבקי כוח, לכן משתדלת להימנע מהם. חוקי הפיסיקה הישנים כמו החוקים האוניברסליים שנוסחו ע"י אנשי העידן החדש, מוכיחים שמאבק גורר מאבק נגדי. כך שמי שנאבק על זכות כזו או אחרת, בהכרח יפגוש את מי שנלחם את מלחמת הנגד. וגלגל המאבק ימשיך להתגלגל לעד, כי תמיד יהיה מי שיאבק ליצור שינוי שיפגוש את מי שמעוניין להשאיר את הסדר הקיים על כנו ומוכן להילחם על כך כי יש לו מה להפסיד. ומי שינצח הוא החזק מבין השניים. רק שבדמוקרטיה לא אמורים להיות שניים! רוב בדמוקרטיה היה אמור להוות כוח. רוב בדמוקרטיה אמור להיות מסוגל להגיד את דברו, להשיג את הישגיו מבלי הצורך להיאבק בכל כך הרבה זירות.
2013-12-10
עיצוב: סטודיו אוסו באיו, מתוך דו"ח האגודה לזכויות האזרח
בתחום הזכות לחופש ביטוי, התמקד השנה הדו"ח של האגודה לזכויות האזרח בפגיעת המדינה בזכות להפגין (מי שעוד יש לו כוח להפגין למרות שהמשטרה עושה כמעט הכל כדי להקשות מוזמן להציץ ב"זכותון למפגין" שהפיקה השנה הטלוויזיה החברתית), ביכולת שלנו לארגן הפגנות ובמגמת ה"תביעות המשתיקות". רובנו שייכים לקבוצה כזו או אחרת בחברה שזכויותיה מקופחות ומעטים מאיתנו אכן זכו לבטא זאת בתקשורת. הרבה משאבים השקיעה השנה המדינה כדי שאלה שזכויותיהם נפגעו והפעילים המודעים לעוולות לא יצאו לרחובות, כדי שלא יהיה סיקור תקשורתי למאבק שלהם, כדי שהציבור לא יידע את מה שאפשר למנוע ממנו לדעת, וכן ידע מה שעבר בצינורות המקובלים, דהיינו- הודעות לתקשורת שמנוסחות היטב ע"י דוברים ויועצי תקשורת. אך טעות היא לשייך לתקשורת רק את הזכות לחופש ביטוי. החופש שנפגע ע"י התקשורת המרכזית הוא החופש האישי לעצב דעה עצמאית. מי שנוח לו להמשיך לחיות באשלייה שהוא יודע מה קורה כאן ולכן הוא אדם בעל דעה חופשית שלא ייכנס לכאן: http://tv.social.org.il/
מי שמבין שבכדי לעצב דעה עצמאית צריך גם להגיע באופן עצמאי למידע שהושג באופן עצמאי מוזמן להיכנס לקמפיין של הטלוויזיה החברתית ולתמוך.
בשם זכות הציבור לדעת אנחנו משתדלים להיות במקומות שהתקשורת הפוליטית והמסחרית לא נמצאת, ולהביא זוויות אחרות למה שכן נמכר לציבור כאמת, לבקר את מה שקורה כאן למרות הדמוקרטיה שלנו. זה לא מרגיש כמאבק וזו בטוח סיבה טובה לקום בבוקר.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס