תמלול הכתבה: אשליית הבחירה

מגישה: כולנו מאמינים שיש לנו את החירות לבחור למי להינשא, אך בישראל 2013, לא רק שאין ביכולתנו לבחור בשותף לחיים שאינו בן דתנו, אלא יתרה מזאת, גם סוג החתונה כבר נקבע בעבורנו. גזירה זו אינה נחלתם של בני הדת היהודית בלבד, המצב חמור עוד יותר בחברה הערבית, בה קיים חיכוך יומיומי בין מוסלמים, דרוזים ונוצרים.

 

נאדיה נעמאנה בנאאני בחרתי בנישואים אזרחיים מאחר שאני ובן הזוג שלי לא שייכים לאותה דת, לכן אם היינו רוצים להתחתן (בארץ) היו לנו שתי אופציות: או שמישהו מאיתנו יחליף את הדת שלו או שנתחתן בצורה אזרחית. החברה, המשפחות וכולם, מכירים בנישואים הדתיים כמו האקליל בכנסייה או נישואים אזרחיים באמצעות קאדי שארעי, וחתונה אזרחית בעבור רבים היא סתם נייר חסר ערך ולא נישואים של ממש.

 

מגישה: דיון בנושא נישואים אזרחיים ונישואי תערובת בחברה הערבית, נערך בשבוע שעבר בחיפה, שם ניסו לעמוד על מורכבות העניין.

 

עו"ד שירין בטשון-ח'וריבישראל אין נישואים אזרחיים. כל ממסד הנישואים וטקס הנישואים כפופים לרשויות הדת. מה שמשאיר הרבה אנשים שלא רוצים להתחתן בצורה דתית כי הם חילוניים או שהם אנשים שהשייכות הדתית שלהם מוטלת בספק, לא נמצאים הרבה כאלה, אך יש מקרים או אנשים שהדת לא מתירה את נישואיהם כמו המקרה של נישואי תערובת, הם לא יכולים להתחתן כאן בישראל. ואפשרות שעומדת בפניהם היא להתחתן בחו"ל לדוגמה בקפריסין, יעד מאוד פופולארי ולחזור ולהירשם כנשואים בישראל.

 

מגישה: גם לאהבה יש מי ששם לנו גבולות. אבל גם אותם אפשר לפרוץ.

סוף תמלול הכתבה: אשליית הבחירה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס