דעה על סדר היום |

מח"ש

חברה נכתב על ידי

אמש התקיימה הפגנת זעם מול ביתה של שרת המשפטים ציפי לבני כלפי חוסר תפקודו של מח"ש (מחלקת חקירות שוטרים).

מח"ש הינה מחלקה בפרקליטות המדינה, שתפקידה לחקור האשמות בדבר ביצוען של עבירות פליליות על ידי אנשי משטרת ישראל. בעבר, לפני שנות ה-90, חקירת שוטרים נעשתה בתוך המשטרה, על ידי היחידה המשטרתית לחקירות פנים. בעקבות דו"ח של מבקר המדינה שמתח ביקורת נוקבת על פעולתה של היחידה המשטרתית לחקירות פנים וביקורת ציבורית שהתלוותה בנושא, הוקמה תחת משרד המשפטים מח"ש. עד 2005 צוות החוקרים היה בעל זיקה גבוהה למשטרה (שוטרים שהושאלו לזמן מה למח"ש וחזרו למשטרה, או שוטרים לעתיד), דבר שהוביל לביקורת על התנהלות מח"ש. ב-2005 הוחלט לאזרח לחלוטין את מח"ש והחל מ 2009 החל תהליך האזרוח להתבצע.

 

למרות זאת, מקרים רבים של אלימות שוטרים זוכים לסלחנות, תיקים רבים נסגרים וישנה טענה של פעילים וארגוני זכויות אדם שהחקירות אינן מקצועיות ולא נעשה מיצוי דין עם השוטרים האלימים.

הנה טעימה מתוך ההפגנה שהתקיימה אמש, הכוללת ראיון עם כרמן אלמקייס, בו היא מגוללת תקיפה שעברה ע"י שוטר ואת החוויה מהגשת התלונה במח"ש. כמו כן ראיון עם עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי.

הפגנה נגד מח"ש מול ביתה של ציפי לבני (לדף הכתבה »)

הפגנה מול ביתה של ציפי לבני, שרת המשפטים והאחראית לתפקוד הלקוי של מח״ש, בדרישה לסגור את הארגון. לטענת המפגינים מח"ש אינה עושה את המוטל עליה, ואין לה את הכלים לפקח על השחיתות והאלימות המשטרתית. מסך כל עשרות אלפי התלונות המוגשות למח"ש בשנה, רק 10% מגיעים להעמדה לדין. בכתבה מרואיינים כרמן אלמקייס, אשר הותקפה והוטרדה על ידי שוטר והתיק נגדו נסגר, וברק כהן, פעיל חברתי.
הופק ע"י: | עלה ב: 17/11/2013

  כתבות ווידאו שחבל לפספס