ידיעה כתובה |

: הסדרת הזנות או הפללת לקוח?

חברה נכתב על ידי

"הזונות יוצאות למאבק ויוזמות הצעת חוק להוצאת הזנות מהרחובות". 

העמותה להסדרת הזנות בישראל יוצאת למאבק ויוזמת הצעת חוק להוצאת הזנות מהרחובות תוך מתן אפשרת לקיימה תחת קורת גג מוסדרת ובמסגרת החוק. לטענת נשות העמותה, כל עוד הזנות קיימת ואינה מוצאת מחוץ לחוק, יש לעשות כל שביכולתנו להרחיקה מהכלל מחד, ומאידך לאפשר לעוסקות בו לעסוק לפרנסתם במקצוע בו בחרו מרצונם החופשי, בתנאים אנושיים ובלתי משפילים.

בישראל זנות אינה אסורה. אולם, החקיקה הקיימת יוצרת מצב בלתי נתפס בו זנות תחת כיפת השמיים אינה אסורה ואילו זנות המתקיימת תחת קורת גג מהווה עבירה פלילית. בעמותה, המאגדת עשרות נשים בגירות ועצמאיות העוסקות בזנות מרצונן החופשי, טוענים כי מצב זה הינו אבסורדי ומביא לכך שהציבור חשוף לפעילות מינית שהצנעה יפה לה, דבר הפוגע בילדים ובני נוער, בבוגרים שאינם צרכני זנות וכן במרחב הציבורי-תרבותי. יתרה מכך בניגוד מוחלטת לכוונת המחוקק, המצב כיום פוגעני לעוסקות בזנות, עליהן הוא מבקש להגן. חוק העונשין במתכונתו הנוכחית מונע הגנה מינימאלית לעוסקות בזנות, הנאלצות לעסוק בכך ברחוב בו הן חשופות לניצול, אלימות וסמים.

עפ"י התיקון לחוק העונשין, אותו מציעות נשות העמותה, העיסוק בזנות יתאפשר גם במבנה סגור, מבלי שהדבר יחשב לעבירה פלילית. כבר היום מדיניות פרקליטות המדינה היא שלא להגיש כתבי אישום כנגד בחורות אשר עוסקות בזנות בדירות פרטיות מבחירה בלבד, כל עוד הדבר לא מהווה פגיעה בסביבה.

לדברי שלי, יו"ר העמותה להסדרת הזנות בישראל הציבור הישראלי בשל להסדרת נושא הזנות בארץ: "ברור לכולם שנושא הזנות היה, הווה ויהיה תמיד. השאלה היא האם הגיע הזמן להסדיר אותו בצורה הגיונית שתטיב גם עם העוסקות בתחום או להמשיך ולטמון את הראש בחול. כמי שעוסקות בזנות מבחירה, אנו מאמינות כי הגיע הזמן להוציא את הזנות מהרחובות וכי זכותנו לקבל את התנאים הטובים ביותר לעבוד בעיסוק בו בחרנו. אנו תקווה כי גם חברי הכנסת יהיו שותפים למהלך אותו אנו מובילות".

לאחרונה העלנו כתבה נרחבת על יוזמת חקיקה אחרת בנושא הזנות- "חוק הפללת הלקוח", שהיא גישה הפוכה לגישת ההסדרה, אותן מציעות נשות העמותה. לא ברור כיצד תיקון החוק שמציעות נשות העמותה עשוי לסייע לאותן נשים הכלואות בזנות הרחוב, ואולי אף עשויה לעודד את הרחבת התופעה. בכל מקרה, כדאי לצפות בכתבה הבאה, "הלקוח לא תמיד צודק":

הלקוח לא תמיד צודק (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

תעשיית המין בישראל מגלגלת קרוב לשני מיליארד שקלים בשנה. אלפי נשים מוצאות עצמן כלואות במעגל הזנות בשל ניצול מיני בילדותן, בצירוף נסיבות חברתיות וכלכליות קשות. הצעת החוק להפללת הלקוח של שרותי הזנות, עברה בקריאה טרומית בכנסת הקודמת ועתה מנסים הארגונים החברתיים להחזיר את החוק לקריאות נוספות. יישומו של החוק צפוי לעלות כסף רב, ולכן קיים החשש כי כדי להעבירו, יסירו ממנו מציעי החוק את מסלולי השיקום. אז, אותן נשים העוסקות בזנות מחוסר ברירה, גם יאבדו את מקור פרנסתן וגם את האפשרות לשיקום.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/02/2014

  כתבות ווידאו שחבל לפספס